گوناگون

آخرين وضعيت بازيکنان دوپينگي از زبان هاشميان

به گزارش ورزش سه و به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، دکتر احمد هاشميان گفت: جلسه استماع دفاعيات بازيکنان متهم به تخلف دوپينگ برگزار شد که با ارائه مستندات و طرح دفاع بازيکنان، پرونده مقدماتي تکميل و به منظور رسيدگي بدوي، در اختيار دبير کميسيون بدوي رسيدگي به تخلفات دوپينگ فوتبال قرار گرفت. پيش بيني مي‌شود جلسه کميسيون بدوي با حضور بازيکنان متهم به تخلف و در صورت تمايل وکلاي اين دو ورزشکار طي هفته آتي تشکيل شود.

رئيس کميته پزشکي فدراسيون افزود: چنانچه پس از تشکيل اولين جلسه کميسيون بدوي، اين کميسيون قادر باشد تا راي خود را صادر کند، اين راي مقدماتي بوده و تا سه روز قابل استيناف توسط مخاطبين راي خواهد بود و اگر پس از سه روز کاري درخواست استيناف از سوي اعضا صورت نگيرد، راي قطعي و از طريق سايت فدراسيون فوتبال جزئيات کامل پرونده به اطلاع عموم خواهد رسيد.

وي درباره حضورش در نشست کميته فني و توسعه گفت: با دقت نظر و توجه ويژه اعضاي کميته فني به مسائل پزشکي بازيکنان تيم نوجوانان، در اين جلسه حضور داشتم. در اين جلسه موضوعات مربوط به تعيين سن بازيکنان تيم مطرح شد و از آنجا که فدراسيون فوتبال تاکيد بر رعايت دقيق آئين نامه اجرايي مسابقات دارد، قرار شد تا کميته پزشکي همچون گذشته در خصوص تعيين سن استخواني بازيکنان منتخب از سوي کادر فني براي سومين بار وکنترل نهايي مجددا در ابتداي تير ماه سال جاري، کليه بازيکنان را از اين نظر مورد بررسي تشخيصي قرار دهد. در واقع بر اساس قوانين اين دوره از مسابقات، کليه بازيکنان منتخب بايد از نظر سن استخواني، شرايط زير 16 سال را داشته باشند.

هاشميان خاطرنشان کرد: به اعضاي کميته فني اطمينان دادم که اعضاي کميسيون پزشکي و تعيين سن کميته پزشکي با تشکيل جلسه و بررسي دقيق نتايج MRI و معاينات انجام شده بر روي بازيکنان ، مجددا کنترل هاي لازم را انجام دهند. به همين منظور کميسيوني با حضور متخصصيني از رشته هاي راديولوژي، غدد و متابوليسم و پزشکي ورزشي به زودي در اين خصوص تشکيل جلسه خواهند داد و در کمک به کادر فني تيم ملي نوجوانان اين تيم را ياري خواهند کرد.

رئيس کميته پزشکي در پايان گفت: قرار شدتا مکاتبات لازم در اين خصوص با کميته پزشکي کنفدراسيون فوتبال اسيا صورت گيرد و اميدوار هستم که کميته فني در خصوص کليه تيم هاي ملي اعم از تيم بزرگسالان و ساير رده ها نيز در خصوص مسائل پزشکي حساسيت کافي به خرج داده و در اين خصوص، کميته پزشکي را درکنار خود احساس کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا