گوناگون

آذربایجان غربی در سالروز میلاد حضرت علی(ع) غرق در شادی و سرور

به گزارش خبرنگار مهر، آیین شب ولادت با سعادت حضرت علی (ع) دیشب در اکثر مساجد آذربایجان غربی و در ارومیه مرکز استان برپا شد که شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مردم ولایتمدار با شرکت در این آیین ها سالروز میلاد امام اول شیعیان را جشن گرفتند.

از اولین دقایق صبح امروز نیز ایستگاههای متعدد صلواتی با شربت، نقل و شیرینی ها در همه شهرهای آذربایجان غربی برای پذیرایی از مردم ولایت مدار برپا شده اند.

امروز شهر ارومیه مرکز آذربایجان غربی نیز رخت شادی به تن کرده است و معابر و خیابانها آذین بندی شده اند و صدای شور و شادمانی از کوچه ها و محلات و از تمامی مساجد شهر به گوش می رسد.

IMG08295029

اکثر مساجد شهر ارومیه امروز میزبان مردمی هستند که برای سالروز میلاد مولایشان جشن گرفته اند اما در این میان مصلی بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه، مساجد کوثر، امام حسین (ع) و علی ابن ابیطالب (ع) از جمله مکانهایی هستند که بیشترین میهمان را در خود جای داده اند.

خیابانها، میدانها، معابر عمومی، مساجد، تکایا، امامزاده ها، ادارات، نهادها و مکانهای عمومی در آذربایجان غربی طی روز گذشته و امروز با تزیین و آذین بندی و چراغانی و نصب پرچمهای مزین به نام مبارک حضرت علی (ع) آماده برپایی جشن میلاد مولود کعبه شده اند.

در این آیین ها روحانیان و شخصیتهای مذهبی آذربایجان غربی به تبیین فلسفه امامت و ولایت و تشریح ابعادی از زندگی گهربار امام علی (ع) پرداختند و مداحان اهل بیت (ع) مداحی و شعرخوانی کردند.

بسیاری از نوعروسان در آذربایجان غربی به میمنت خجسته میلاد با سعادت حضرت علی (ع) سیزدهم رجب را به عنوان روز آغاز زندگی مشترک انتخاب کرده اند و جشنهای عروسی در جای جای استان برپا شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا