گوناگون

رادیو را خانوادگی گوش کنید

به گزارش خبرنگار مهر،‌ راسل آیزاک که از داوران بخش بین الملل سیزدهمین جشنواره بین المللی صدا است طی 35 سال اخیر به پخش برنامه و روزنامه نگاری پرداخته و به قول خودش هر دو سوی میکروفن و دوربین را تجربه کرده است و هم مجری تلویزیون و رادیوی ولز بوده و هم برنامه ساز و تهیه کننده آن.

او در گفتگو با مهر با تأکید بر اینکه گوش دادن به رادیو باید به فرهنگ خانواده‌ها تبدیل شود، اظهار کرد: از قدیم مرسوم بوده است که اعضای خانواده، پدر، مادر و فرزندان دور رادیو می‌نشستند، درحال حاضر هم رادیو می‌تواند اعضای خانواده را دورهم جمع کند، اما به شرط آنکه رادیو فرهنگ را به مردم انتقال بدهد.

وی افزود: در حال حاضر احتمال خیلی کمی هست که در یک اتاق اعضای خانواده دور هم جمع شوند و همزمان به برنامه‌های رادیو گوش کنند اما اگر این کار بخشی از فرهنگ یک خانواده شود، به‌گونه‌ای که رادیو در زمان صرف صبحانه و یا اوقات مشخصی از روز روشن باشد، نسل جوان به این کار عادت می‌کنند و آن را انجام می‌دهند.

آیزاک به ذکر مثالی پرداخت و افزود: افراد وقتی که به مسافرت می‌روند در خودروی خود به رادیو گوش می‌کنند، این اوقات تنها ساعاتی هست که اعضای یک خانواده می‌توانند دورهم باشند. اما مطالبی که رادیو ارایه می‌دهد برای شنوندگان و اعضای خانواده این فرصت را ایجاد می‌کند که بتوانند تجاربشان را به صورت همزمان یا در زمان‌های مختلف به یکدیگر منتقل کنند.

داور سیزدهمین جشنواره بین‌المللی صدا تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم که خانواده‌ها همه با هم این فرهنگ را اجرا کنند و اگر رادیو رسانه‌ای آموزشی و سرگرم کننده است باید فرهنگ گوش دادن به آن هم گسترش پیدا کند و مستمر باشد. در کل می‌توان گفت رادیو در افزایش پیوندهای خانودادگی به طور قطع نقش دارد اما نه به اندازه نقشی که در گذشته ایفا می‌کرد.

وی در پاسخ به اینکه تخصصی شدن شبکه‌های رادیویی تهدید است یا فرصت، تصریح کرد: قطعا یک فرصت هست چرا که شما هرچه در هر شغلی تخصص بیشتری داشته باشید بهتر پیشرفت می‌کنید بنابراین تخصصی کردن رادیو راهی برای گسترش کیفیت این رسانه است. البته دستیابی به این هدف مستلزم آن است که از افراد متخصص و با تجربه برای جذاب تر کردن برنامه استفاده کنید.

آیزاک در پایان گفت: رادیو با رسانه‌های دیگر برای جذب مخاطبان درحال رقابت است، بنابراین اگر تخصصی نباشد و به وسیله افراد مجرب و متخصص اداره نشود، توانایی رقابت با رسانه‌های دیگر را نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا