گوناگون

آزادسازی خرمشهر باارزش ترین عملیات دوران جنگ تحمیلی بود

81174432 5713389

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دریادار دوم پاسدار اصغر شکراللهی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا افزود: دفاع مقدس فراز و فرودهای زیادی داشت ولی در این میان عملیات افتخارآفرین بیت المقدس در اذهان ملت ایران اسلامی ماندگار شده است.

وی با اشاره به اینکه در عملیات آزادسازی خرمشهر ارتش ، بسیج ، سپاه ، جهاد سازندگی و تمامی اقشار مردم نقش داشتند ، اضافه کرد: در این عملیات پنج هزار و 400 کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی آزاد شد که نظیر این اتفاق را در هیچ عملیاتی شاهد نبودیم.

وی اظهار کرد: دشمنان دو ماه پیش از آغاز عملیات در جریان تصمیم جدی سربازان اسلام به منظور آزادسازی خرمشهر بودند ولی با این حال با دفاع جانانه رزمندگان پیرو خط امام خمینی(ره) 16 هزار نفر از دشمنان در این عملیات کشته شدند.

شکراللهی در ادامه استقامت و پایداری در راه خدا ، رهبری بی بدیل حضرت امام خمینی(ره) و به دنبال آن مایوس شدن دشمنان، بازگشت به هویت انقلابی و صدور انقلاب شکوهمند اسلامی به سایر مرزها را از جمله دستاوردهای مهم روز تاریخی و حماسه ساز سوم خرداد عنوان کرد.

وی تعالی کشور ایران در عرصه های جهانی را مدیون خون پاک شهیدان خواند و گفت: روحیه شهادت طلبی و ایثار همچنان در باطن جوانان این مرز و بوم جریان دارد.

وی افزود: ملت ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز در طول هشت سال دفاع مقدس ایمان ، باور ، معنویت و هویت اسلامی را به مردم جهان دیکته کردند.

فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری دریایی سیدالشهدا(ع) سپاه توطئه های دشمنان در قالب جنگ نرم را خطرناک و حساس برشمرد و افزود: هوشیاری و بصیرت مردم توطئه های دشمنان را خنثی می کند.ک/3

7105 / 535 / 695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا