Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیر

چرا استفاده از مژهای مصنوعی به چشم خانم‌ها آسیب می رساند ؟

قبل از توضیح در مواد عوارض استفاده از مژهای مصنوعی باید گفت که خیلی از افراد از چهره شان خیلی راضی نیستند، به همین دلیل هزار و یک کار انجام می دهند تا به ظاهر دلخواه شان برسند. یکی از این اقدام ها استفاده از مژه مصنوعی است. که البته استفاده از مژه مصنوعی به نظر خیلی‌ها چندان هم خطرناک نیست. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

بنابراین استفاده کنندگان از مژه مصنوعی اعتقادشان بر این است که خیلی ساده با یک چسب آن را می چسبانیم و اگر خوش‌مان هم نیامد به سادگی آن را از جایش بر میداریم، اما اگر بدانید این کار ممکن است گاهی باعث کوری چشم تان شود چه ؟ البته همه موارد به کوری ختم نمی شوند.

درست است که مژه مصنوعی باعث زیبایی چشم ها می شود اما باید بدانید که این مژه های دوست داشتنی به سلامت چشم هایتان آسیب می زنند. اکثر خانم ها در میهمانی ها و عروسی ها از مژه مصنوعی استفاده می کنند. اگر استفاده از این وسیله زیبایی را به همین میهمانی ها محدود کنید، جای نگرانی نیست اما اگر عادت به استفاده زیاد و حتی روزمره از مژه مصنوعی دارید، بهتر است بدانید محققان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از مژه مصنوعی برای چشم ها خالی از خطر نیست.

آسیب رسیدن به مژه های طبیعی: یکی از مهمترین عوارض مژه های مصنوعی آسیب رساندن به مژه های طبیعی است چون خونرسانی را در سطحی که مژه روی آن چسبانده شده کم می کند و باعث کم پشتی مژه های طبیعی می شود. یکی از علت های احتمالی ریزش مژه فشار ناشی از نصب مژه مصنوعی می باشد.

محققان دانشگاه چشم پزشکی بریتانیا هم هشدار داده اند که در صورت آسیب فشاری به پیاز مژه، ممکن است فرد مژه های خود را برای همیشه از دست بدهد.

حساسیت پلک و چشم به مواد شیمایی چسب: یکی از مشکلاتی که مژه های مصنوعی می توانند به وجود بیاورند، اگزما و حساسیت به چسب مورد استفاده است.با توجه به اینکه پوست لبه پلک نازک است، خطر ایجاد حساسیت در آن بالاست و احتمال به وجود آمدن التهاب، خارش و قرمزی دور چشم نیز وجود دارد.

عوارض استفاده از مژه مصنوعی

هشدار: دقت داشته باشید که مژه مصنوعی هم تاریخ مصرف دارد. اگر بیش از این تاریخ مصرف شود و یا حد مشخص شده برای نصب روی پلک چشم را رعایت نکنیم، به چشمان خود آسیب خواهیم رساند.

تار شدن دید چشم ها: مدتی این ادعا مطرح شده است که مژه های مصنوعی و چسب هایی که برای چسباندن آن به کار می روند، می توانند تاری دید و حتی نابینایی را به همراه داشته باشند.

که باعث ایجاد عفونت، زخم در قرنیه و کم بینایی شده شکایت کرده است. چسباندن مژه مصنوعی یک کار علمی نیست و خطر عفونت و زخم قرنیه را به همراه دارد.

درد ،عفونت و التهاب چشم: مواد شیمیایی موجود در چسب مژه مصنوعی در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند، حتی ممکن است در اثر چند بار استفاده مداوم از مژه مصنوعی، مان مناسبی برای رشد باکتری های مضر بر روی چشم ایجاد شود و چشم دچار عفونت گردد. همچنین مالیدن ریمل چشم بر روی مژه هایی که به باکتری آلوده شده است، برای افراد دیگر هم می تواند مضر باشد.

البته این کار بیشتر در آرایشگاه های زنانه انجام می گیرد که یک ریمل و خط چشم را برای افراد متعددی استفاده می کنند و باکتری را از یک فرد به فرد دیگر انتقال می دهند.

خشک شدن چشم ها : مژه های مصنوعی بلندتر از مژه های طبیعی هستند، در نتیجه باعث افزایش جریان هوای رسیده به سطح چشم ها می شوند و به این ترتیب باعث خشک شدن سریع چشم ها می گردند. همچنین باعث می شود که چشم ها در معرض مواد ریز موجد در هوا قرار بگیرند. این مسئله نیز منجر به سندرم خشکی چشم می شود.

حرف آخر: محققان معتقدند استفاده از مژه مصنوعی در برخی موقعیت های خاص مانند میهمانی یاعروسی اشکالی ندارد. اما استفاده ی دائمی و روزمره از آنها خطرات زیادی برای سلامتی چشم ها به بار می آورد.این محققان به خانم ها توصیه می کنند که سلامت چشم هایشان را قربانی زیبایی ظاهری خود نکنند و بیشتر مراقب سلامتی خودشان باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا