گوناگون

آغاز آموزش معلمان پایه هشتم از شهریور

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،عظیم محبی مدیرکل آموزش متوسطه اول اظهارکرد: با توجه به جدیدالتالیف بودن کتابهای پایه هشتم امسال پس از ماه رمضان به صورت میانگین از هر استان 10 تا 15 معلم این پایه به تهران می آیند و آموزش های لازم را به شکل ستادی می بینند و در شهریور ماه آموزش همگانی به معلمان این پایه داده می شود.

وی درباره کمبود معلم پایه هشتم تصریح کرد: امسال با توجه به اینکه پایه سوم راهنمایی حذف شده است با کمبود معلم مواجه نیستیم. اما براساس آمارهای اعلام شده حدودا با 50 هزار معلم مازاد مواجه هستیم که می توان از بخشی از این نیروها در بخش های مشاوره مدارس متوسطه اول استفاده کرد.

محبی ادامه داد: یکی دیگر از طرحهای ما ایجاد مشاور در مقطع متوسطه اول به ویژه در پایه هفتم است. این طرح پیش از این در مدارس غیردولتی اجرا و نتایج مثبتی داشته و ما نیز به دنبال آن هستیم تا آن را در مدارس دولتی اجرا کنیم. در صورت تصویب این طرح می توان بخش دیگر از معلمان مازاد را به عنوان مشاور پایه به مدارس اعزام کرد. البته  قبل از آن معلمان باید دوره های تخصصی مشاوره را برای کمک و راهنمایی دانش آموز در کشف استعدادها و علائقش برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته بگذرانند.

مدیر کل آموزش متوسطه اول افزود: مشاور پایه از جمله طرح هایی است که باید توسعه پیدا کند وحتی مشاوران پایه بایددر مقطع ابتدایی نیز وجود داشته باشد تا بتوان از همان کلاس اول استعدادهای دانش آموز را با توجه به علاقه و نیاز جامعه برای انتخاب رشته مناسب شناسایی کنیم.

محبی کیفیت بخشی روش های تدریس و مدیریت مدیران مدارس متوسطه اول را از دیگر استراتژی های اصلی این معاونت خواند و گفت: کیفیت بخشی تدریس با توجه به اسناد تحولی و در قالب سه بسته آموزشی طراحی مبتنی بر تحول، بازنگری روش های تدریس و نظارت بالینی توسط مدیر و گروه های آموزشی انجام می شود.

وی تصریح کرد: همچنین کیفیت بخشی مدیران مدارس بر اساس بهسازی و مشارکت معلمان و فعالیت های پژوهشی است چرا که معلمان پایه هشتم باید در تکمیل کیفیت بخشی کتاب های درسی جدید مشارکت گسترده کنند.

محبی با اشاره به اجرای طرح تعالی کیفیت مدرسه به عنوان یکی دیگر از برنامه های سال تحصیلی جدید افزود: این طرح ویژه مدیران مدارس است که در سال تحصیلی جدید در 10 درصد مدارس متوسطه اول اجرا خواهد شد. در این طرح 450 مدیر در تهران آموزش می بینند و سپس در کل مدارس متوسطه اول کشور طرح را اجرایی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح شامل ارزیابی مستمر کارکنان مدرسه در قالب یک برنامه کیفی از سوی مدیر مدرسه است. ضمن آن که برای سال تحصیلی آینده امکان اجرای این طرح در همه مدارس وجود ندارد.

معاون آموزش متوسطه اول درباره برنامه های اداره کل متوسطه اول برای آزمون تیمز گفت: کارهای آموزشی گسترده ای برای آزمون تیمز که اختصاص به دروس ریاضی و علوم در مقطع متوسطه اول دارد انجام داده ایم که نتایج آن همگی در همایشی که احتمالاً همزمان با هفته پژوهش در آذرماه برگزار می شود اعلام خواهد شد. ضمن اینکه از سال تحصیلی آینده جشنواره دانش آموزی در سه محور پژوهشی، آزمایشگاه و درس ورزی در مدارس برگزار می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا