گوناگون

آغاز اقدامات اولیه تشکیل نهاد فراقوه‌ای در حوزه زنان

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پیش‌نویس تدوین بسته‌های حمایتی زنان شاغل برای بررسی در اختیار کارشناسان قرار گرفت.

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: پیش‌نویس تدوین بسته‌های حمایتی برای زنان شاغل را هفته گذشته در اختیار کارشناسان جهت دریافت اظهارنظرهای آنان قرار دادیم که در قالب کارگروه سلامت و بهداشت معاونت امور زنان فعالیت می‌کنند.

وی درباره ضرورت تشکیل یک نهاد فراقوه‌ای در حوزه زنان با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: سال گذشته هم این موضوع را مطرح کردند و اقداماتی در این زمینه آغاز شده است. به عنوان مثال مرکز پژوهش‌های مجلس در حال انجام اقداماتی در این زمینه است و شورای فرهنگی- اجتماعی زنان هم طرحی آماده کرده‌اند که ما از آنان درخواست کرده‌ایم که آن را به ما نیز ارائه دهند.

معاون رییس جمهور افزود: این مرکز نباید زیرنظر هیچ‌ یک از قوا باشد تا از موازی‌کاری‌ها و پراکندگی‌هایی که در حوزه زنان و خانواده از سوی دستگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد، جلوگیری شود.

مولاوردی در پایان همچنین در مورد آخرین وضعیت بررسی لایحه کاهش ساعت کاری زنان، گفت: لایحه کاهش ساعت کاری زنان از کمیسیون فرعی به کمیسیون اصلی دولت آمده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا