گوناگون

آغاز برداشت انار آلک در ساوه‌

‌معاون فنی اجرایی جهادکشاورزی ساوه از آغاز برداشت انار آلک از باغات این شهرستان خبر داد.

محمودرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، با اعلام این خبر افزود: کار برداشت انار آلک از باغات بارده انار در ساوه به صورت پراکنده آغاز شده و از هر هکتار باغ بارور انار سه تن انار آلک و هفت تن انار ملس برداشت می‌شود.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود پنج درصد از کل تولید انار شهرستان را انار آلک شامل شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از پنج هزار تن انار آلک در ساوه برداشت شود.

وی گفت: انار آلک از سایر ارقام انار کوچکتر و دارای پوستی تیره‌رنگ است و معمولا تا ‪ .ده روز قبل از برداشت انارهای معمولی برداشت می‌شود

این مقام مسئول در جهادکشاورزی با بیان این‌که این انار جنبه خودمصرفی داشته و کاربرد تجاری ندارد، افزود: این انار بیشتر به عنوان نوبرانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که کار برداشت انار آلک تا هفته اول مهرماه ادامه دارد، اظهار کرد: برداشت ارقام دیگر انار در این شهرستان از نیمه دوم مهرماه آغاز می‌شود.

خلیلی خاطرنشان کرد: ملس، آلک، سیاه، یوسف‌خانی، محمد علیخانی، شیرین تابستانه و پاییزه، بجستانی و تبریزی از ارقام کشت شده انار در ساوه است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا