گوناگون

آغاز برداشت برنج در بدره

مدیر جهاد کشاورزی بدره از آغاز عملیات برداشت برنج و محصولات پاییزه در این شهرستان آغاز شد.

«اصغر باباخانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام اظهار کرد: بیش از 120 هکتار از اراضی شهرستان بدره به کشت برنج اختصاص دارد و ارقام کشت شده شامل عنبربو، شمشیری و صدری است .

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از 450 تن برنج سفید به ارزش اقتصادی بیش از 32 میلیارد ریال برداشت و روانه بازارهای مصرف داخل و خارج استان شود که این میزان نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره تعداد اشتغال‌زایی در این بخش را 120 نفر به صورت مستقیم و 350 نفر بصورت غیر مستقیم اعلام و عنوان کرد: بیش از 450 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصولات پاییزه، شامل خیار، کنجد، ماش و انواع لوبیا اختصاص دارد.

باباخانی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از 7 هزار و500 تن محصولات با ارزش اقتصادی 39 میلیارد ریال تولید و روانه بازارهای مصرف شود، اضافه کرد: اشتغالزایی در بخش کشاورزی این شهرستان بیش از 2 هزار نفر بصورت فصلی است.

وی خاطر نشان کرد: برداشت محصول انار در شهرستان بدره آغاز شده و سطح زیر کشت باغات بارده و غیر بارده انار در این شهرستان بیش از 30 هکتار است که پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از 200 تن انار مرغوب به ارزش اقتصادی 3 میلیارد ریال تولید شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا