گوناگون

وجود 150 هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در فارس

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس با یادآوری اینکه ایران یکی از 10 کشور حادثه‌خیز جهان و فارس یکی از 4 استان زلزله‌خیز ایران است، از وجود 150 هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، حسن فیاض‌پور یکشنبه 20 مهر و در آستانه هفته ایمنی و مقابله با حوادث طبیعی، در جمع خبرنگاران گفت: از 390 هزار واحد مسکونی روستایی موجود در فارس، 150 هزار واحد غیر مقاوم است.

وی اضافه کرد: سالانه تنها ظرفیت مقاوم سازی 45 هزار واحد روستایی در استان فارس وجود دارد که با این توصیف مقاوم‌سازی تمام واحدهای مسکونی غیرمقاوم روستایی بیش از سه سال به‌طول خواهد انجامید.

فیاض‌پور گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن ایران و خصوصا استان فارس، باید همه مردم و مسئولان آمادگی لازم را برای مقابله با هر شرایطی داشته باشند.

وی هدف از ارتقا سطح آمادگی مردم را به حداقل رساندن میزان خسارت‌های جانی دانست و گفت: وقوع حوادثی نظیر زلزله، قابل پیشگیری نیست اما می‌توان با رعایت دستورالعمل‌های استاندارد خسارت‌ها و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به روز شمار هفته ایمنی و مقابله با حوادث طبیعی که از روز شنبه 20 مهر آغاز شده و تا روز جمعه 25 مهرماه جاری ادامه دارد، برگزاری بیش از 9 سمینار تخصصی مقابله با حوادث طبیعی در این هفته در فارس را یادآور شد.

او همچنین از برگزاری 18 کارگاه و دوره آموزشی و انجام 11 عنوان مانور با موضوعات مختلف در نقاط مختلف استان فارس و برپایی نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای کارگروه‌های تخصصی استانداری به‌عنوان بخشی از برنامه‌های هفته ایمنی در استان یاد کرد.

فیاض‌پور با اشاره به رونمایی از اولین ربات آتش‌نشان در شیراز، گفت: در دو سال گذشته پیاده سازی ساختار تشکیلاتی، راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی مقابله با حوادث طبیعی و غیرمترقیه و تدوین نقشه راه در استانداری فارس انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران فارس همچنین با انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت بحران کشور در سال‌های گذشته در به‌کارگیری ظرفیت‌های قانونی و استفاده از توان سایر استان‌ها، گفت: استان فارس پیشنهاد تغییر مدیریت بحران به سازمان مدیریت حواث غیرمترقبه را به وزارت کشور ارسال کرده است.

فیاض‌پور همچنین گفت: شیراز شهرستانی آسیب‌پذیر به‌شمار می‌رود و روی گسل قرار دارد که باید دهیاران و شهرداران این شهرستان در صدور اجازه ساخت و ساز رعایت موارد ایمنی را مد نظر داشته باشند.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا