گوناگون

طرح مبارزه با حیوانات موزی در بندرعباس اجرا می شود/ آب و فاضلاب استان پساب را تحویل شهرداری دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رنجبر با اعلام این خبر اظهار کرد: مرحله نخست اجرای عملیات وفور گیری در 20نقطه از شهر بندرعباس اجرا می شود.

وی با اشاره به این که وفور گیری یک کار مطالعاتی است که با همکاری دانشکده بهداشت  دانشگاه علوم پزشکی ، مرکز بهداشت استان و شهرستان برگزار می شود و متولی اصلی این کار سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بندرعباس می باشد، خاطرنشان کرد: در مرحله وفور گیری پنج گروه  کار را انجام می دهند که هدف از این کار شناسایی گونه ها است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه شناسای گونه ها به تهیه نوع سم ها کمک می کند گفت: مرحله بعدی نیز مبارزه با این جانداران که خطرات فراوانی برای شهروندان دارند آغاز می شود.

رنجبر خاطر نشان کرد : در مبارزه با حیوانات موزی و خصوصأ موشها در چهار فاز شامل نوار ساحلی ، خیابان های اصلی شهر ، خیابان های فرعی شهر و محلات انجام می شود.

آب و فاضلاب استان پساب را تحویل شهرداری دهد

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گعت: از شرکت آب و فاضلاب استان توقع داریم نسبت به تحویل پساب تصفیه شده فاضلاب به شهرداری بندرعباس مساعدت کند.

پرویز سالاری در جلسه شورای شهر بندرعباس که با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: تعامل میان شهرداری و شرکت آ و فاضلاب استان موجب کاهش هزینه ها می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری نیازمند منابع آب موردنیاز برای آبیاری و نگهداری از فضای سبز است، افزود: ترمیم و افزایش سرانه فضای سبز در بندرعباس نیازمند مساعدت شرکت آب و فاضلاب است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: باتوجه به مسایل و مشکلاتی که در زمینه تامین آب شرب وجود دارد، استفادا از پساب تصفیه شده فاضلاب می تواند در صرفه جویی و مصرف بهینه آب شرب تاثیرگذار باشد.

سالاری بیان کرد: شهرداری بندرعباس در نظر دارد با بهره گیری از ظرفیت پساب فاضلاب، علاوه بر درنظر گرفتن مسایل زیست محیطی ناشی از این کار، توسعه فضای سبز را، در دستدر کار قرار دهد.

وی گفت: از مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان انتظار داریم تشریفات مربوط به دراختیار قرار دادن پساب فاضلاب به شهرداری را هرچه سریعتر انجام دهد، زیرا این مسله می تواند دغدغه های مصرف آب را کاهش دهد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا