گوناگون

مشعل هدایت بشر خاموش شدنی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی خزاعی در جشن بزرگ عید غدیر که روز یکشنبه با حضور هزار و 500 دانش آموز دختر در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد با بیان اینکه نگاه به غدیر نگاه به یک حادثه تاریخی صرف نیست، اظهار داشت: نگاه به واقعه غدیر نگاه به تاریخ و نگاه به امتداد یک جریان و امتداد یک خط است.

وی با بیان اینکه غدیر خط هدایت، ولایت و اما مت است و پیام های زیادی در خود دارد، بیان کرد: اگر غدیر نبود و موضوع جانشینی و ولایت امیر المومنین (ع) مطرح نمی شد رسالت انبیا الهی نه تنها کامل نمی شد بلکه ادامه هم پیدا نمی کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه واقعه غدیر حکایت از این دارد که مشعل هدایت بشر در تمام زمان ها خاموش شدنی نیست، عنوان کرد: بشر از حجت خدا بر روی زمین بی نیاز نیست و در همه دوران به حجت خداوند انسان ها نیاز دارند.

خزاعی با بیان اینکه در حادثه غدیر و در برگزاری مراسم برای این ایام مبارک باید از مرحله محبت به مرحله معرفت و ولایت رسید، بیان کرد: ولایت به علی بن ابی طالب(ع) نیاز است اما کافی نیست و باید ولایت را پذیرفت.

وی با بیان اینکه پذیرش ولایت به این معنا است که خواسته ها و اوامر امام علی(ع) را به خواسته های نفسانی مقدم بدانیم، ابراز داشت: اگر کسی تابع ولایت است باید از نظر فکر، اندیشه، رفتار و گفتار در مسیر امامت قرار گیرد تا بتواند خود را شیعه قلمداد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا