گوناگون

سهم پرداختی بیماران در اجرای فاز سوم طرح نظام سلامت افزایش نمی یابد

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه کلنگ زنی پروژه احداث ساختمان بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به خبرنگاران گفت: با توجه به تفاهم انجام شده بین وزارت رفاه و بهداشت و نیز تاکید رییس جمهور باید تمامی خدمات شامل اعمال مختلف جراحی عمومی ، بیهوشی ، کارهای داخلی، خدماتی و توانبخشی و ارایه خدمات دارویی در بیمارستان های دولتی انجام شود.

وی بیان کرد: از آنجا که این گونه خدمات نیز افزایش حدود 120 درصدی با ارزش نسبی و بازنگری را برای دولت و بخش سلامت به دنبال داشته اما تاکید شخص رییس جمهور و اهتمام جدی وزارت بهداشت و رفاه همچنان بر کاهش میزان پرداختی از جیب مردم استوار است.

محسنی‌ اظهار داشت: در فاز سوم طرح تحول سلامت رئیس جمهور و وزرای کار، تعاون و رفاه اجتماعی و بهداشت و درمان موافقت کردند که پرداخت مردم در بیمارستان‌های دولتی افزایش نیابد.

وی همچنین یادآور شد: تاکنون هفت میلیون و 300 هزار نفر در طرح بیمه همگانی ثبت‌نام کرده اند  و تاکنون بیش از پنج میلیون و 700 هزار دفترچه صادر شده است.

محسنی بیان کرد: منابع تامین اعتبار طرح نظام سلامت در سال 93 از محل هدفمندی یارانه‌ها، یک درصد ارزش افزوده است.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور همچنین از آغاز اجرای بسته خدمات دندانپزشکی برای افراد در سنین پنج تا 14 سال و نیز زنان باردار در سطح روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر خبرداد.

وی افزود: این خدمات شامل ویزیت رایگان، آموزش ،جرم گیری،فلورایدتراپی ، پیشگیری و پرکردن رایگان شیارهای که در اثر کمبود فلوراید در دندان ایجاد شده، است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا