گوناگون

فرآوری مواد معدنی یکی از برنامه های مهم دولت در استان سمنان است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد وکیلی که به اتفاق فرمانداران و جمعی از مدیران به منظور بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی از دو واحد معدنی شرکت های باریم و شرکت معدنی املاح ایران در شهرستان آرادان بازدید می کرد، بر رفع مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی خصوصا واحدهای معدنی تاکید کرد و افزود: حمایت از تولید و تولید کننده از وظایف دستگاه های اجرایی است و باید تلاش شود تا مشکلات واحدهای تولیدی برطرف تا خدشه ای در خط تولید وارد نشود.

وی همچنین خواستار تشکیل کمیته ای به منظور انجام کلیه امور مربوط به تولید، توزیع و صادرات مواد معدنی گچ نمک سیلیس در استان سمنان شد و افزود: با توجه به وجود ذخایر غنی این سه نوع ماده معدنی باید تلاش شود تا تمام کارها و مسائل مرتبط در این خصوص در سطح استان انجام پذیرد.

 مقام عالی دولت در استان سمنان با تاکید بر اینکه باید از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری شود اضافه کرد: یکی از برنامه های مهم دولت در این استان در راستای برنامه ششم، فعال کردن معادن و تبدیل مواد خام معدنی به فراوری برای ایجاد ارزش افزوده است.

وکیلی تصریح کرد: در بازدید و سرو سرکشی از کارخانه های معدنی تلاش  می شود تا مسائلی که در سطح استان حل می شود پیگیری و مسائلی که در سطح ملی باید شناسایی و حل شود در تهران و مرکز پیگیری شود.

 در این جلسه مسائل و موارد مرتبط با صنعت و معدن گمرک، امور مالیاتی با توجه به حضور مدیران دستگاه های مربوطه مطرح و بررسی و استاندار سمنان برای پیگیری و حل مشکلات آن تاکید کرد.

شرکت نمکهای باریم و استرانسیوم آسیا تولید کننده سولفات سدیم با ظرفیت 85 هزار تن در سال و 100 نفر اشتغال زایی است که تولیدات آن در صنایع خودروسازی سنگ سیلیستن زغال سنگ مصرف می شود و همچنین تولیدات آن به کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی صادر می شود.

شرکت معدنی املاح ایران نیز تولید کننده سولفات سدیم و نمک طعام تصفیه شده با 200 نفر اشتغال زایی و 70 هزار تن تولید در سال، تامین کننده سولفات سدیم و ماده شوینده و کارخانه شیشه سازی است .
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا