گوناگون

مشارکت بخش خصوصی در طرحهای عمرانی برنامه مهم امسال این وزارتخانه است

81171322 5708271

محمدجعفر علیزاده روز سه شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان 120 تختخوابی بوکان در آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به منابع کم دولت برای تامین اعتبارات و نیاز شدید به اجرای زیرساختهای عمرانی و عدم تعادل در این بخش، دولت در راستای مشارکت بخش خصوصی در طرح های دولتی تلاش می کند.

وی گفت: در بند ب ماده 214 قانون برنامه پنجم توسعه مصوب مجلس شورای اسلامی و در قانون بودجه سالانه امکان استفاده از تمام روشها برای مشارکت بخش های غیردولتی در طرحهای عمرانی پیش بینی شده است.

علیزاده با بیان اینکه این روش در کشورهای اروپایی اجرا شده و بسیار نتیجه بخش بوده است افزود: در این زمینه چند کشور اروپایی از جمله ایتالیا به صورت فاینانس خواستار مشارکت در طرحهای راه و شهرسازی بویژه ساخت بیمارستان در ایران شده اند ضمن آنکه تشکل های پزشکی و غیرپزشکی داخل کشور نیز از این طرح استقبال کرده اند.

معاون اجرایی وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اجرای این طرح دولت زمین و مجوزهای لازم را بدون هزینه در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

وی افزود: سازندگان بیمارستان های خصوصی می توانند تا سقف 50 سال بیمارستان را با ارائه تعرفه های دولتی در اختیار داشته باشند تا بدهی آنها پرداخت شود.

وی گفت: امسال در سطح کشور 28 بیمارستان با دو هزار و 460 تخت تحویل وزات بهداشت و آموزش پزشکی می شود.

علیزاده ادامه داد: در مجموع از 145 بیمارستان در سطح کشور که در سال گذشته فعالیت آنها شروع شده و به صورت نیمه کاره است 28 بیمارستان در سال جاری تکمیل شده و تکمیل بقیه به سالهای بعد موکول می شود.

بیمارستان 120 تختخوابی بوکان از جمله این طرحهاست که هم اکنون از 81 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

معاون اجرایی وزیر راه و شهرسازی در سفر دو روزه خود به آذربایجان غربی از طرحهای بیمارستانی بوکان و خوی دیدن می کند.

7510/584/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا