گوناگون

پارک آبی بروید، عمل زیبایی جایزه بگیرید!

اعطای جایزه عمل زیبایی به بانوانی که از پارک آبی استفاده می‌کنند یکی از عجیب‌ترین تبلیغاتی است که می‌توان از آن برای تشویق مردم استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، چندی پیش تبلیغ یکی از پارک‌های آبی مشهد به طرز گسترده‌ای در سطح شهر قرار گرفت که در آن برای آقایان و بانوان جوایزی در نظر گرفته شده بود.

اما در میان جوایز بانوان بعد از سکه طلا به عمل زیبایی و سالن زیبایی اشاره شده بود که برای بینندگان حیرت‌آور به نظر می‌رسید، البته پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان داد که مراجع ذی‌ربط دستور به حذف و جمع‌آوری این تبلیغات را داده‌اند.

با این وجود بررسی این موضوع که چرا اساسا چنین تفکری در جامعه ما وجود دارد که برای کسب سود خود حاضر است تمام برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری ‌کلان فرهنگی کشور در این زمینه را زیر پا بگذارد و چنین تبلیغاتی در سطح شهر کنند، جای تامل دارد.

از دیگر روی شاید چنین مسائلی یک بار دیگر ما را به این نتیجه برساند که مقوله فرهنگ مقوله‌ای دولتی نیست و به واقع باید با سیاست‌های اقناعی در این مسیر گام برداشت، در غیر این صورت یک پارک آبی هم می‌تواند با تبلیغات خود هزینه‌ها و برنامه‌ریزی‌های حاکمیتی در مورد مقولاتی مانند عمل زیبایی را به باد بدهد.

سوالی که در این زمینه در ذهن هر مخاطبی ایجاد می‌شود این است که آیا مراجعی که بر تبلیغات شهری نظارت می‌کنند در خصوص این تبلیغ قبل از اکران شهری به مجموعه‌ای که آن را منتشر کرده است تذکر داده‌اند یا خیر و در صورتی که پاسخ خیر است که به احتمال فراوان چنین است، آیا این مراجع نباید نظارت‌هایی را پیش از وقوع چنین مسائلی انجام می‌دادند و در راستای اجرای سیاست‌های کلی فرهنگی قدم برمی‌داشتند؟

آیا اساسا مرجعی در کشور وجود دارد که به نوع جوایز مطرح شده در چنین طرح‌هایی نظارت کند یا خیر و در صورتی که جواب مثبت است چرا در چنین موردی به درستی عمل نکرده است؟ به هر ترتیب تبلیغات جایزه عمل زیبایی برای استفاده از پارک آبی از سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند اما مشخص نیست که آیا نفس این جایزه نیز از میان برداشته شده است یا خیر. بر فرض این اتفاق آیا این طرز فکر اصلاح خواهد شد یا از هزاران راه دیگر باز هم رخ خواهد داد.

اما آنچنان که مشخص است چنین رویدادهایی جلوه بیرونی آسیبی درونی است که این گونه نمود پیدا می‌کند و با وجود فعالیت‌هایی که در این زمینه رخ داده است به صورت جدی نیاز به برنامه‌ریزی برای حل مشکل آمار بالای عمل‌های زیبایی در کشور حس می‌شود.

برخی کارشناسان امر معتقدند که این آمار بالا تا حدود زیادی ناشی از کمبود اعتماد به نفس در بین مردم و به خصوص نسل جدید است، بنابراین باید به صورت ریشه‌ای و اساسی به چنین مشکلاتی پرداخت و قدم در راه حل آنها گذاشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا