گوناگون

کمبود خدمات زیربنایی از مشکلات مسکن مهر آذربایجان غربی

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: کمبود خدمات زیربنایی و اعتبارات شرکت‌های خدمات رسانی از عمده مشکلات پیش روی مسکن مهر استان است.

جلال تقی دخت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی تصریح کرد: افزایش هزینه‌ها و تورم ایجاد شده سبب دریافت هزینه‌های زیاد از متقاضیان شده که این امر به نوبه خود باعث بی اعتمادی متقاضیان شده است.

وی یادآور شد: 4500 واحد مسکن مهر در قالب تعاونی وجود دارد.

تقی‌دخت بیان کرد: هزینه نصب انشعابات آب و فاضلاب و برق هر واحد، 850 هزار تومان است. هزینه نصب انشعاب گاز برای هر واحد نیز 160 هزار تومان است، بنابراین برای نصب انشعابات برق، گاز و آب و فاضلاب واحدهای باقیمانده مسکن مهر استان مبلغی بالغ بر 15 میلیارد تومان نیاز است.

تقی دخت تصریح کرد: تا به امروز 12 هزار و 500 مسکن مهر استان از انشعابات آب و فاضلاب بهره مند شده‌اند. بیشترین انشعابات نصب شده مختص اداره آب و فاضلاب بوده است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهر سازی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: نصب انشعابات برق برای 20 هزار واحد مسکونی امکان‌پذیر است. برای 21 هزار واحد مسکونی نیز شرایط واگذاری انشعابات گاز و آب و فاضلاب وجود دارد.

تقی دخت اذعان کرد: 200 هزار واحد مسکن مهر استان به دلیل مشکلات مالی از بهره مندی این خدمات محروم هستند.

وی به اتمام نصب انشعابات گاز، آب و فاضلاب و برق در شهرستان‌های میاندوآب و بوکان اشاره کرد و افزود: واحدهای مسکن مهر سردشت به دلیل پیشرفت‌ فیزیکی کم در ساخت و تکمیل نشدن ساخت واحدها، انشعاب گذاری نشده‌اند.

تقی‌دخت تصریح کرد: طرح مسکن اجتماعی یکی از طرح‌های جدید است که فعلا شرایط واگذاری و نحوه اجرایی شدن آن از سوی سازمان مربوطه ابلاغ نشده است. قرار است این طرح جهت بازسازی بافت‌های فرسوده اجرا شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا