گوناگون

آغاز به کار جشنواره اقوام ایرانی در منطقه آزاد انزلی

با شروع جشنواره اقوام ایرانی در منطقه آزاد انزلی، رنگین کمانی از رنگ و عطر در ساحل پاکیزه و موّاج منطقه آزاد انزلی به تماشا گذارده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، در این جشنواره که از سوی معاونت فرهنگی، هنری، اجتماعی و گردشگری این سازمان برپا شده و تا پایان هفته ‌اول شهریور‌ماه ادامه خواهد داشت، اقوام نقاط مختلف کشور در سیاه چادرهای خود به ارائه غذاها، لباس‌ها و دست ساخته‌های بومی‌شان می‌پردازند و از گردشگران با غذاها و نوشیدینی‌های محلی خود، از جمله نان، آش، دوغ، نوشیدنی‌ها و بستنی‌های سنتی پذیرایی می‌کنند.

این جشنواره با هدف آشنایی مستقیم مردم و گردشگران منطقه آزاد انزلی با آداب، رسوم و فرهنگ اقوام ایرانی در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه هر هفته از ساعت 20 و تا ساعت 22 در محدوده طرح ساحلی منطقه برگزار می‌شود.

اجرای موسیقی سنتی و نمایشهای بومی – محلی در محل برگزاری این نمایشگاه به منظور ایجاد فضای پرنشاط برای بازدیدکنندگان و آشنایی با فرهنگ نواحی مختلف کشور از دیگر بخشهای جشنواره اقوام منطقه آزاد انزلی است.

در روزهای پایانی هفته‌ای که گذشت خوانندگان و نوازندگان از دو استان کردستان و لرستان برنامه‌های خود را دراین جشنواره به تماشا گذاشتند که با استقبال مخاطبان و گردشگران همراه شد. در هفته‌های آینده نیز هنرمندان استانهای گیلان، خوزستان، آذربایجان، فارس، ترکمن، خراسان و چهارمحال و بختیاری به اجرای نمایش و موسیقی می‌پردازند.

جشنواره اقوام ایرانی یکی از بخشهای جشنواره تابستانه “دریا باران” منطقه آزاد انزلی است که برگزاری این جشنواره تابستانی تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت. از همه‌ اهالی گیلان‌ زمین و گردشگران و مهمانان تابستانی دعوت می‌شود برای آشنایی بیشتر با فرهنگ، رسوم و آداب غنی ایران به جمع اقوام حاضر در این جشنواره بپیوندند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا