گوناگون

آغاز بکار دوازدهمین جشنواره ملی گل و گیاه در محلات

دوازدهمین جشنواره و نمایشگاه گل و گیاه و صنایع جانبی شهرستان محلات پس از دو سال وقفه برگزار می‌شود.

علی‌رضا وکیل‌زاده، دبیر ستاد برگزاری جشنواره ملی گل و گیاه محلات در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، اظهار کرد: این نمایشگاه در فضایی به وسعت 37 هزار مترمربع شامل 37 غرفه گل و گیاه در وسعت سه هزار مترمربع، 31 غرفه صنایع جانبی و مرتبط در وسعت دو هزار متر مربع، 20 غرفه شامل توانمندی‌های شهرستان محلات در فضای گلخانه گل طبیعی و شاخه بریده برگزار می‌شود.

وی افزایش بازدید گردشگران خارجی، بهبود روش‌های تولید و افزایش کیفیت گل و گیاه، ایجاد روحیه شادابی، نشاط، تقویت فرهنگ مصرف گل طبیعی و تشویق تولیدکنندگان محلات برای شرکت در نمایشگاه‌های خارجی را از اهداف برگزاری این جشنواره‌ها عنوان کرد.

دبیر ستاد برگزاری جشنواره ملی گل و گیاه محلات گفت: انواع گل‌های آپارتمانی، فصلی و نشایی، شاخه بریده، گل‌های پیازی و غیره در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از 25 لغایت 28 شهریورماه در دهکده گل و گیاه زینتی محلات برگزار می‌شود، بیان کرد: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی، استاندار مرکزی به همراه معاونان، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و محلی از دیگر میهمانان ویژه افتتاح این جشنواره هستند.

شهرستان محلات دارای 700 واحد گلخانه‌ای نیمه‌مدرن و سنتی است که بیش از 900 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گل و گیاه است.

این نمایشگاه پس از دو سال وقفه فردا 25 شهریورماه ساعت 8 صبح در دهکده گل و گیاه زینتی محلات افتتاح و تا 28 شهریورماه در شهرستان محلات دایر است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا