گوناگون

آغاز بکار همایش ملی بزرگداشت آقانجفی قوچانی در خراسان شمالی

همایش ملی بزرگداشت آقانجفی قوچانی، صبح امروز 13 شهریورماه در خراسان شمالی آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، همایش ملی بزرگداشت آقانجفی قوچانی، در چند بخش و در شهرستان‌های بجنورد و فاروج در استان خراسان شمالی و در شهرستان قوچان استان خراسان رضوی برگزار می‌گردد.

آئین افتتاحیه این همایش و ارائه مقالات برگزیده، صبح امروز در محل کمپ پتروشیمی بجنورد آغاز شده است، همچنین برگزاری بخش دوم این همایش از عصر امروز، با حرکت به سوی شهرستان فاروج و افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های پروژه فرهنگی یادمان آقانجفی قوچانی در روستای خسرویه، رونمایی از تمبر یادبود و تمثال این عالم بزرگوار و کلنگ‌زنی پل روستای خسرویه ادامه می‌یابد.

بخش سوم این همایش نیز روز 14 شهریورماه سال جاری در شهرستان قوچان با برپایی مراسم اختتامیه و حضور در مرقد آقانجفی قوچانی برگزار و با شرکت در نماز جمعه این شهرستان به اتمام می‌رسد.

احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد حوزه و دانشگاه در روز 13 شهریور در بجنورد و در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در بجنورد سخنرانی می‌کند، همچنین سخنرانی حجت‌الاسلام مختاری، رئیس مرکز شیعه‌شناسی در روستای خسرویه، زادگاه آقانجفی در شهرستان فاروج در دستور کار قرار دارد.

در حاشیه این همایش نیز دو نمایشگاه مفاخر و مشاهیر خراسان شمالی و نمایشگاه عکسی از زادگاه آقانجفی قوچانی برپا شده است.

آیت‌الله سیدمحمد حسن نجفی معروف به آقانجفی قوچانی، عالم دینی قرن چهاردهم هجری قمری و صاحب دو کتاب مشهور «سیاحت شرق» و «سیاحت غرب»، در سال ۱۲۹۵ هجری قمری در روستای خسرویه از توابع فاروج در استان خراسان شمالی به دنیا آمد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا