گوناگون

اولویت توسعه لرستان، خطوط ریلی و راه‎آهن است

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت توسعه استان خیلی از طرح‎هایی نیست که اعلام می‌شود.

علی کائیدی در گفت‎وگو‌ با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه لرستان، افزود: لرستان استانی است که زیرساخت ندارد و اولویت این استان با توجه به اینکه نه به آب‎های آزاد راه دارد ‌و نه دارای مرزهای خشکی است، خطوط ریلی و راه‎آهن است.

وی ادامه داد: ۲۷ استان کشور یا دارای خطوط ریلی هستند‌ و یا به مرزهای خشکی و آب‎های آزاد راه دارند و استان‎هایی نظیر لرستان و چهارمحال بختیاری در بن بست قرار دارند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس اظهار کرد: چنانچه عملیات اجرایی ریل مرکزی خرم آباد، دورود، پلدختر و اندیمشک انجام شود ۷۰ درصد از توسعه لرستان محقق می‌شود و در غیر این‌صورت به توسعه نمی‌رسیم.

کائیدی با انتقاد از اینکه اولویت توسعه استان خیلی از طرح‎هایی نیست که اعلام می‌شود، گفت: اشتغالزایی هیچ طرحی در استان به اندازه راه‎آهن نیست و این امر باید مطالبه همه نمایندگان و مردم باشد.

وی با تاکید براینکه دولت باید برای استان‎ فاقد ریل و صنعت فکری اساسی کند، گفت: از طریق خطوط ریلی بیشترین کالاو مسافر حمل می‌شود و ایمنی آن بالاست، چنانچه لرستان روزانه دارای ۵۰ پرواز و چهارخطه‌های مطلوب باشد، اما ریلی نداشته باشد، به توسعه نمی‌رسد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا