گوناگون

استاندار مرکزی: توسعه علم و فناوری زیربنای قدرت کشور است

استاندار مرکزی گفت: توسعه علم و فناوری یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی و مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و زیر‌بنای قدرت کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، محمد حسین مقیمی در همایش یک روزه تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اراک، در خصوص تبیین سهم و نقش استان مرکزی در تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بیان کرد: وجود بیش از دو هزار و 800 واحد صنعتی کوچک و بزرگ، معادن و تولید کشاورزی از توانمندی‌های استان مرکزی است که شرایط این استان را در مقایسه با سایر استان‌ها متمایز می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین استان به لحاظ پتانسیل‌های فنی و مهندسی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است که این امر می‌تواند در دستیابی دقیق‌تر استان به اهداف اقتصاد مقاومتی کمک کند.

مقیمی برنامه‌ریزی منسجم برای ورود به اقتصاد دانش‌بنیان را مهم عنوان کرد و افزود: در این راستا باید تلاش کنیم تا یافته‌های علمی و فناوری را برای حل مشکلات کلان اقتصادی کشور بکار بگیریم.

وی ادامه داد: حمایت از تجاری‌سازی فناوری با بکارگیری ظرفیت‌های کارآفرینی، توجه به فعالیت‌های کار آفرینی، حمایت از نخبگان استان و برگزاری جشنواره علم تا عمل در استان انجام می‌شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: افزایش صادرات غیرنفتی، شناسایی و توسعه بازارهای صادراتی و تدوین مشوق‌های صادراتی از سیاست‌هایی است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان تدوین شده است.

وی بیان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی راهکارهای حمایت از سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان و صادرکنندگان در استان تدوین شده است و امیدواریم با اجرای این سیاست‌ها افزایش سرمایه خارجی در کشور را شاهد باشیم.

مقیمی اظهار کرد: ساماندهی نظام نوآوری به منظور ارتقاء جایگاه ملی و افزایش تولید و صادرات بسیار مهم و ارزشمند است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

مقیمی یادآور شد: در استان مرکزی نیز تلاش شده تا با تشکیل کمیته‌های معاونین استانداری و مشاورین ذیربط، زمینه تدوین برنامه توسعه و تبیین راهبردهای اقتصادی در استان فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش استان‌ها در تبیین اهداف اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در استان مرکزی تلاش شده تا با بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها بالاخص رسانه ملی اقدامات خوبی در حوزه اصلاح الگوی مصرف صورت بگیرد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا