گوناگون

آغاز رقابت شمشیربازان با حریفان آسیایی/ امید به کسب مدال در روز نخست

به گزارش خبرنگار مهر، کشور کره‌جنوبی در شهر سوآن میزبان هجدهمین دوره مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیاست که در هر دو بخش مردان و زنان و در هر سه اسلحه سابر، اپه و فلوره برگزار می‌شود. این برای پنجمین‌بار است که کره‌ای‌ها برگزار کننده این مسابقات هستند.

البته تا پیش از این چینی‌ها با پنج میزبانی و به تنهایی بیشترین سهم را در برگزاری مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا داشتند. آنها سال 1989 اولین دوره این رقابتها را در پکن برگزار کردند. ایران هم سال 1997 برگزار کننده این رقابت‌ها بود البته فقط در بخش مردان؛ همان سال رقابت‌های بخش بانوان در کشور چین برگزار شد.

در هر صورت شمشیربازان کشورهای مختلف آسیایی از فردا رقابت‌های خود را در مسابقات 2014 قهرمانی آسیا با یکدیگر آغاز می‌کنند. ایران به غیر از اسلحه فلوره بانوان، در رقابت‌های مربوط سایر اسلحه‌های این دوره مسابقات حضور خواهد داشت و به همین منظور 20 بازیکن را راهی کره‌جنوبی کرده است. این بازیکنان شنبه گذشته تهران را به مقصد سوآن ترک کردند.

اسامی شمشیربازان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به این شرح است:

بخش مردان
اسلحه سابر: مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری، فرزاد باهرارسباران
اسلحه فلوره: محمد ادهمی، علیرضا ادهمی، علیرضا سلیمانی، وحید ذوالفقاری
اسلحه اپه: علی یعقوبیان، محمد اسماعیلی، طاهر عاشوری، سید صادق عابدی

بخش بانوان
اسلحه سابر: کیانا باقرزاده، نجمه سازنچیان، فائزه رفیعی، آیسان قمصری
اسلحه اپه: مهسا پوررحمتی، عطیه السادات شفیعی، اعظم بختی، سکینه نوری

به گزارش مهر، مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا از فردا آغاز شده و به مدت 6 روز  ادامه خواهد داشت. سه روز نخست این رقابت‌ها به دیدارهای انفرادی اختصاص دارد سپس رقابت‌های تیمی آغاز می‌شود. برنامه این رقابت‌ها به این شرح است:

دیدارهای انفرادی

چهارشنبه 11 تیرماه
* فلوره بانوان – سابر مردان

پنجشنبه 12 تیرماه
* فلوره مردان – اپه بانوان

جمعه 13 تیرماه
* اپه مردان – سابر بانوان

دیدارهای تیمی

شنبه 14 تیرماه
* فلوره بانوان – سابر مردان

یکشنبه 15 تیرماه
* فلوره مردان – اپه بانوان

دوشنبه 16 تیرماه
* اپه مردان – سابر بانوان

از میان بازیکنان اعزامی به کره‌جنوبی امید زیادی به مدال آوری شمشیربازان اسلحه سابر مردان وجود دارد اما به گفته رئیس فدراسیون شمشیربازی در سایر اسلحه‌ها، کسب تجربه و آماده‌سازی برای بازی‌های آسیایی هدف اصلی از حضور است. بنابراین و با در نظر گرفتن برنامه مسابقات، ایران که در روز نخست نماینده‌ای در فلوره بانوان ندارد، امیدوار است در بخش سابر مردان صاحب مدال شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا