گوناگون

آغاز همایش چالش های چشم پزشکی در تهران

81214878 5784652

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، این همایش که تا روز جمعه ادامه دارد با حضور شماری از متخصصان در سالن شماره دو مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

در همایش چالش های چشم پزشکی بیماری های چشم مانند بیماری های قرنیه، شبکیه، کاتاراکت، گلوکوم، کودکان، انحراف های چشمی، حدقه چشم، زیبایی چشم و عصب چشم مورد بررسی قرار می گیرد.

دکتر ˈعلیرضا فروتنˈ روز چهارشنبه در همایش چالش های چشم پزشکی گفت: از هر دو هزار نفر، یک نفر به تغییرات ناحیه سگمان قدامی چشم مبتلا می شود که 10 تا 20 درصد این بیماران نیز نیاز به پیوند قرنیه دارند.

وی خاطر نشان کرد: جراحی موسوم به CXL یا همان اتصال متقاطع کلاژن بهترین روش پیشگیری و کنترل این بیماری به شمار می رود که اساس آن محکم کردن قرنیه است.

این چشم پزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تابش اشعه فرابنفش UV و تزریق ریبوفلاوین برای استحکام قرنیه از جمله روش های درمانی این بیماری هستند.

فروتن افزود: در کنترل زخم های قرنیه، مطالعات وسیعی انجام شده اما فقط توانسته ایم پیشرفت بیماری را کنترل کنیم و نتوانستیم میکروب ها را به طور کامل از بین ببریم.

وی خاطرنشان کرد: CXL یا همان اتصال متقاطع کلاژن یکی از بهترین روش های کنترل بیماری های سگمان قدامی چشم است اما عوارضی مانند عفونت ، تغییرات رفلکشن (انعکاسی) و عفونت بعد از عمل به همراه داشته و ممکن است فرد به پیوند قرنیه نیاز پیدا کند.

نمایشگاهی از تجهیزات و داروهای چشم پزشکی نیز در کنار این همایش برپا است.

اجتمام(3)**9185**1436

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا