Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

رناتو بیالتی، طبق وصیت نامه‌اش داخل قهوه جوش دفن شد ؟!

رناتو بیالتی، طبق وصیت نامه‌اش، داخل قهوه جوش دفن شد تا بار دیگری موضوعی جالب، سوژه رسانه های سراسر دنیا شود،این در حالی است که رناتو بیالتی قهوه‌‌جوش کوچک خانگی را که پدرش توانست با مشقت فراوانی اختراع و تولید کند ، وی را مشهور و ثروتمند کند. او حتی پس ازمرگ هم به این قهوه‌جوش ساده وفادار ماند. تا طبق وصیت بیالتی پس از سوزاندن جسدش‌، خاکستر او در این دستگاه ریخته و به خاک سپرده شد. با میهن پست همراه شوید.


رناتو بیالتی هفته گذشته در سن ۹۳ سالگی درگذشت. وی به همراه دستگاه قهوه‌ساز کوچک خانگی‌اش در زمان حیات شهرتی جهانی و بسیار فراتر از زادگاهش‌، کشور ایتالیا داشت؛ شهرتی که درگذشت بیالتی ذره‌ای از آن و امپراتوری قهوه‌ای که وی آن را بنا نهاده بود، کم نخواهد کرد.

این در حالی بود که عشق بیالتی به قهوه‌‌جوش موکا اکسپرسی که در اصل پدرش آلفونسو بیالتی آن را طراحی و تولید کرده بود، به حدی زیاد بود که می‌خواست پس از مرگ نیز آن را در کنار خود داشته باشد.

بنابراین پس از درگذشت بیالتی در روز ۱۱ فوریه سال جاری میلادی مطابق وصیتی که وی از خود به جای گذاشته بود، جسد وی سوزانده شده و خاکستر آن در این قهوه‌ساز کوچک ریخته شده و در نهایت در مراسمی با حضور اعضای خانواده و آشنایان به خاک سپرده شد.

دستگاه قهوه‌‌جوش بیالتی در سال ۱۹۳۳ توسط آلفونسو بیالتی طراحی و تولید شد. با این همه این رناتو بیالتی بود که با خلاقیت تجاری فوق‌العاده‌اش این دستگاه را به شهرتی جهانی رساند. این در حالی بود که در دهه ۵۰ میلادی رناتو بیالتی به سرعت متوجه قدرت تبلیغات تلویزیونی در جذب مشتری شده و بر خلاف رسم آن روزها که رادیو و روزنامه به عنوان ابزارهای مهم تبلیغاتی شناخته می‌شدند، تبلیغ تلویزیونی قهوه‌ساز موکا اکسپرس بیالتی را آغاز کرد.

در پایان باید گفت که یک نمونه از قهوه‌ساز‌ موکا اکسپرس اولیه بیالتی هم‌اینک در موزه هنرهای مدرن نیویورک نگه‌داری می‌شود. نشان تجاری قهوه‌ساز بیالتی یک آدمک سیبیلو است که از جمله‌نشان‌های معروف تجاری در سراسر جهان به شمار می‌رود.

منبع: دویچه وله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا