گوناگون

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی و امدادی شهرستان آستارا

در پی صدور اطلاعیه هشدار سازمان هواشناسی در خصوص کاهش شدید دما و بارش قابل توجه باران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی شهرستان آستارا به حالت آماده‌باش درآمدند.

سیروس شفقی، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه گیلان، با تأکید بر حضور پرشکوه مردم متدین و ولایتمدار آستارا در آئین‌های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی و تجمع روز 13 آبان، خاطرنشان کرد: در پی ورود سامانه جدید بارش‌زا از عصر روز تاسوعا به مناطق شمالی کشور، کلیه دستگاه‌های اجرایی و امدادی شهرستان برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی به حالت آماده باش درآمدند.

وی با بیان اینکه پس از بارش هفته گذشته و بازدیدهای میدانی و مطالعات انجام شده، کلیه مناطق شهرستان که دچار آبگرفتگی می‌شوند شناسایی شده‌اند، ادامه داد: با اطلاع‌رسانی صحیح می توان، بخش وسیعی از خسارت‌های وارده به اراضی کشاورزی، باغات، منازل مسکونی، راه‌ها و… را کاهش داد.

شفقی در بخش دیگر سخنان خود میزان بارش باران از ابتدای مهرماه تاکنون را در سطح شهرستان 10 . 666 میلی‌متر عنوان کرد و توضیح داد: تاکنون 51 درصد از میانگین بارش سال زارعی آستارا محقق شده است.

وی میانگین بارش سالانه شهرستان را 1 . 1350 میلی متر برشمرد و اضافه کرد: در سال جدید 60 روز بی باران داشتیم که در نوع خود یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

فرماندار آستارا تشکیل مدیریت بحران در روستاها را از الزامات این چند روز دانست و افزود: در صورت بروز هرگونه حادثه غیرمترقبه کلیه نیروهای شهرستان با بکارگیری تجهیزات زیر مجموعه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در خصوص وضعیت نیروهای امدادی شهرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر آماده‌باش کلیه مراکز درمانی، اقلام مورد نیاز در انبارهای جمعیت هلال احمر شهرستان ذخیره شده و چهار جایگاه سوخت بنزین و پنج مخزن نفت سفید شهرستان در حال تکمیل ظرفیت ذخایر خود هستند.

شفقی در بخش پایانی سخنان خود به استقرار نیروهای راهداری در جاده آستارا به اردبیل و ذخیره کردن نمک برای مقابله با هرگونه یخبندان این جاده پرتردد سخن گفت و بیان کرد: دستور پخت نان در کلیه نانوایی‌ها صادر شده است.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، 189 کیلومتری رشت و همجواری استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا