Mihanpostاقتصادی

آمار ۳۰۰۰ میلیارد تومانی خرید گندم از کشاورزان

به گزارش میهن پست – معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی از خرید بیش از دو میلیون و ۸۲۰ هزار تن گندم به ارزش بالغ بر ۲۹۰۰ میلیارد تومان خبر داد.حسین مهدی‌دوست  اظهار کرد: از اواخر فروردین‌ تا ۳۱ خرداد‌ معادل دو میلیون و ۸۲۰ هزار و ۲۵۳ تن گندم از ۲۴ استان خریداری شده است.

وی افزود: بهای گندم خریداری‌ شده از کشاورزان بیش از ۲۹۹۴ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲۷۰۰ میلیارد تومان آن به کشاورزان پرداخت شده و مابقی آن نیز به زودی پرداخت می‌شود.

به نقل از ایسنا ، معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی گفت: خرید تضمینی گندم از استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کرمان، هرمزگان، ایلام، کهگیلویه و بویر‌احمد، لرستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، قم، سمنان، تهران، اردبیل، مازندران، مرکزی، اصفهان، چهار محال و بختیاری، یزد،‌ خراسان شمالی و قزوین انجام شده است.

به گزارش ایسنا،‌ وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای فصل زراعی در سال گذشته برای گندم برنامه ویژه داشت که در این راستا نرخ خرید تضمینی گندم را به کیلویی ۱۰۵۰ تومان افزایش داد که خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز به وزارت جهاد کشاورزی در قالب قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی واگذار و در همین راستا خرید تضمینی گندم از اواخر فروردین ماه به صورت روزانه آغاز شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا