گوناگون

آمریکا راه نازی‌ها را در پیش گرفته است

سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از هافینگتون پست، ریچارد مورداک، رئیس سابق حزب دموکرات ایندیانا و رئیس کنونی خزانه‌داری این ایالت، دولت اوباما را ادامه‌دهنده راه نازی‌ها دانست.

مورداک روز شنبه، تنها یک روز پس از سالگرد نبرد نورماندی، در یک کنفرانس خبری در کنوانسیون حزب جمهوری خواه ایالت ایندیانا در فورت وین، رئیس‌جمهور و دولت آمریکا را با هیتلر و نازی‌های آلمانی مقایسه کرد و گفت، “مردم آلمان در حالی که بیچاره و افسرده بودند، در یک انتخابات،‌ حزب نازی‌ را به دلیل وعده‌های خوش‌آیندش انتخاب کردند، و این آغاز افول آلمان بود.”

مورداک در ادامه سخنان خود افزود، “ما نیز در چنین راهی گام گذاشته‌ایم. راهی که در آینده‌ای نزدیک، به افول ایالات متحده آمریکا خواهد انجامید. هرگاه در دولت هیتلر مشکلی پیش می‌آمد، حزب نازی‌ها شروع می کرد به دنباله‌روی از یک گروه؛ گاه به دنبال اشراف‌زاده‌ها رفت و گاه به دنبال فعالان حرب کارگری. اما سرانجام پیروی از یهودی‌ها آنها را از هم پاشید و به اعماق تاریک تباهی پرتاب کرد.”

این اظهارات مورداک، همانند برخی انتقادات تند دیگر او از دولت آمریکا، جنجال زیادی را میان طرفداران دولت اوباما به راه انداخته است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا