Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

آموزش اسب برای برقراری ارتباط با انسان توسط دانشمندان نروژی

آموزش اسب برای برقراری ارتباط با انسان توسط دانشمندان نروژی در حالی این پروژه در حال انجام است که این پژوهشگران درصدد هستند تا از طریق اشاره کردن با پوزه‌شان با انسان‌ها ارتباط برقرار کنند. که در این میان این دانشمندان از اسب‌ها پرسیدند که آیا آن ها می‌خواهند روانداز بپوشند یا نه. پاسخ آنها مطابق با وضعیت هوای بیرون بود. این نشان می‌دهد که آن ها صرفا به طور رندوم پاسخ نمی‌دادند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

آموزش اسب برای برقراری ارتباط با انسان اگر به عنوان یک ارتباط واقعی بین گونه‌ها تایید شود، اسب‌ها هم به گروه حیواناتی اضافه می‌شوند که می‌توانند از طریق نماد با انسان‌ها ارتباط برقرار کنند. این حیوانات شامل دلفین، گنجشک‌ها و میمون‌ها می‌شوند.

سرپرست این پژوهش که سیسیل مجل  نام دارد در این خصوص می‌گوید:

اغلب تصور می‌شود که اسب‌ها موجودات باهوشی نیستند، اما این آزمایش نشان می‌دهد که با استفاده از روش‌های مناسب آنها می‌توانند ارتباط برقرار کنند و عقیده‌شان را بیان کنند و حتی تصمیماتی بگیرند که برای ما منطقی به نظر می‌رسد.

 

آموزش اسب برای برقراری ارتباط با انسان

در این پروژه که ۲۳ اسب با نژاد مختلف را تربیت کرد اند و بیشتر با استفاده از هویج آن ها را برای پاسخ دادن به پیام ها تشویق و اسب‌ها را تربیب کرده اند تا بین سه علامت تمایز قایل شوند: یک نوار افقی که نشان می‌داد آن ها رواندازشان را می‌خواستند، نوار عمودی به معنی اینکه می‌خواهد رواندازشان را دربیاورند، و یک علامت خالی برای وقتی که هیچ تغییری در وضعیت روانداز نمی‌خواستند.

پس از اینکه اسب‌ها یاد گرفتند که بین علامت‌ها و معنی‌شان ارتباط برقرار کنند، توانستند در محوطه راه بروند و با پوزه‌شان نشان دهند که هوا خیلی گرم یا خیلی سرد است. پس از دو هفته تمرین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای در هر روز، همه اسب‌ها توانستند بر این تکنیک تسلط پیدا کنند.

این اسب‌ها به جای اینکه با اشاره کردن، انتخابات رندوم داشته باشند، از محققان می‌خواستند که در هوای مرطوب و سرد به آنها روانداز بدهند، اما در هوای آفتابی می‌خواستند آن را دربیاورند. این نشان می‌دهد که آنها از علامت‌ها برای انتقال پیام‌های واقعی استفاده می‌کردند. البته محققان هنوز باید پژوهش‌های بیشتری انجام دهند تا از این نظریه دفاع کنند.

منبع   sciencealert

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا