Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ارسال اکسیژن از جو زمین به سمت ماه قدمتی ۲/۴ میلیارد ساله دارد !

دانشمندان ژاپنی دانشگاه اوزاکا با استفاده از اطلاعات دریافتی از مدارگرد ژاپنی سلن SELENE که مابین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ به دور ماه می‌چرخید موفق به کشف سطوح بالایی از یون‌های اکسیژن – مولکول‌های اکسیژن با بار مثبت – شدند که از جو زمین به سمت ماه در حال ارسال بوده و آن ها باوردارند که این رخداد عجیب از ۲٫۴ میلیارد سال پیش تاکنون در حال انجام است . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در حالی موضوع ارسال اکسیژن از جو زمین به سمت ماه مورد تایید قرار گرفته است که تجزیه و تحلیل داده‌های مدارگرد ژاپنی آکا کاگویا نشان می‌دهد که این تبادل اکسیژن زمانی رخ می‌دهد که مگنتوسفر یا همان سپر محافظ زمین از ماه گذر می کند. توضیح بیشتر این که این لایه محافظ ، ماه را از انفجار باد خورشیدی محافظت کرده و به یک جریان از مولکول‌ های اکسیژن با بار مثبت از زمین اجازه سفر به سطح ماه را می‌دهد. توفان های خورشیدی جریانی از ذرات یونی (پلاسما) انرژی داری هستند که از طرف خورشید به فضا در تمام جهات ساطع می‌شوند.

ارسال اکسیژن از جو زمین به سمت ماه اگر چه تاکنون توسط دانشمندان حوزه هوافضا تایید و رد شنده است اما دانشمندان ژاپنی با استناد به داده های ارسالی ماه گرد سلن دریافتند که در هر ثانیه هر سانتی متر مربع از سطح ماه با ۲۶,۰۰۰ یون اکسیژن بمباران می‌شود.

ارسال اکسیژن از جو زمین به سمت ماه

از دیگر یافته های این ماه گرد ژاپنی این است که ماه و زمین دارای دو نوع هم‌ فرگشتی coevolves فیزیکی و شیمیایی هستند و البته این مدارگرد تشخیص داد که کره ماه ۵ روز در یکماه در معرض این یون‌ها قرار می‌گیرد که البته این یافته‌های جدید از احتمال وجود شکل گیری جوی خبر می دهد که میلیاردها سال پیش بر روی زمین به وجود آمده ، بر روی ماه خبر می دهد.

منبع  sciencemag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا