گوناگون

آموزش های فنی و حرفه ای باید در تمام روستاهای کرمانشاه اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله رنجبر صبح سه شنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کرمانشاه با اشاره به لزوم به کار گیری تمامی امکانات ادارات و نهادها در راستای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری اظهار داشت: مهم ترین مساله شهرستان کرمانشاه اشتغال است و دغدغه همه روسای ادارات و نهاد ها باید ایجاد اشتغال باشد.

رنجبر گفت: 13 هزار سهمیه و تعهد استان در سال 93 است که تاکنون 50 درصد آن تحقق یافته و در سامانه رصد اشتغال استان ثبت شده است که این سهمیه از محل بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری، صنایع دستی، بهداشت و فرهنگ ایجاد شده اند.

وی گفت: روسای ادارات و نهاد ها باید تحقق سهمیه اشتغال سال 93 را مهمترین دغدغه کاری خود بدانند.

فرماندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای باید در تمام روستاهای استان اجرا شود.

وی با بیان اینکه طرح توسعه روستایی باید با جدیت توسط بخشداران پیگیری شود، افزود: در این طرح به تمامی افرادی که در روستاها سرمایه گذاری کنند تسهیلات مناسبی پرداخت می شود و اگر یک یا چند روستا به صورت مشترک اقدام به تاسیس شرکت یا تعاونی کنند، با سهم آورده از محل یارانه های دریافتی، تسهیلات قرض الحسنه تا سه برابر دریافت می کنند.

در این جلسه کمیته نظارت بر طرح اشتغال زایی با حضور نماینده های فرمانداری،بانک عامل، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های اجرایی ذیربط تشکیل و مقرر شد نظارت بر طرح ها را آغاز کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا