گوناگون

آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و مردم است/ معرفی معلم دلیجانی به عنوان نمونه کشوری

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله کریم زاده شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت مقام معلم، افزود: اولین و مهمترین بخش دانش آموزان مقاطع مختلف بوده که گروه عظیمی از کودکان، نوجوانان و جوانان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: معلمان فرهیخته که به خوبی مسائل را مطرح کرده و هدایت کننده نسل آینده هستند نیز دومین گروه در آموزش و پرورش هستند.

کریم زاده با بیان اینکه خانواده و اولیاء نیز به دلیل خواسته ها و توقعاتی را در حوزه آموزشی دارند، اظهار کرد: سکان داری این مجموعه با عظمت کار بسیار دشواری بوده و در سال های اخیر با تلاش کلیه فرهنگیان آرامش مطلوبی  بر این مجموعه حاکم است.

تشکیل ستاد بزرگداشت مقام معلم

وی از تشکیل ستاد بزرگداشت مقام معلم به ریاست استاندار و در شهرستان ها به ریاست فرماندار و بخشداران خبر داد و افزود: یکی از مهمترین برنامه های این هفته انتخاب معلمان نمونه  بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه این افراد بر اساس ضوابط، سوابق، تشویقی و تحقیق و پژوهش ارزیابی و انتخاب شدند، گفت: هزار و 507 معلمی که شرایط اولیه را دارا بوده و مورد بررسی قرار گرفتند.

معرفی معلم دلیجانی به عنوان نمونه کشوری

کریم زاده تصریح کرد: از این تعداد 277 نفر معلم نمونه شهرستانی، 11 نفر نمونه استانی و یک معلم دلیجانی به عنوان نمونه کشوری معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه اولین روز از این هفته با عنوان معلم پیام آور مهر و هدایت نامگذاری شده است، افزود: کوهپیمایی و پیاده روی خانوادگی بع قله نورالشهداء و شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه و سخنرانی مدیر کل آموزش و پرورش و روسای مناطق پیش از خطبه های نماز جمعه برنامه های اولین روز هفته معلم است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: دومین روز از هفته معلم با عنوان معلم زمینه ساز عظم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است و مراسم سپاس معلم در کلیه مدارس استان و به طور نمادین در مدرسه حاج عراقچی ناحیه یک برگزار می شود.

تجلیل از معلمان نمونه

کریم زاده با بیان اینکه سومین روز این هفته با عنوان معلم الگوی تربیت و اعتدال نامگذاری شده است، اضافه کرد: مراسم تجلیل از معلمان نمونه، مسابقات پیامکی از کتاب های شهید مطهری از برنامه های این روز است.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، برگزاری نماز جماعت در محضر ایشان و حضور معلمان و فرهنگیان در برنامه چهار سوق همدلی و برنامه های رادیویی را از جمله برنامه های چهارمین روز هفته معلم عنوان کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی از جمع آوری خاطرات معلمان و مسابقات مشاعره در بین دبیران ادبیات خبر داد و افزود: این برنامه های در پنجمین روز از هفته گرامیداشت مقام معلم با عنوان معلم منتقد و دانش آمز پرسشگر برگزار می شود.

کریم زاده دیدار با مقام معظم رهبری با حضور 55 معلم از استان مرکزی، عطر افشانی قبور مطهر شهدای فرهنگی، حضور مسئولان استان در مدارس و تدریس در حوزه فعالیت خود برای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان و مشکلات معلمان و اجرای برنامه های توسط مدارس طی این هفته را از دیگر برنامه های گرامیداشت مقام معلم عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا