Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

آموزش کدهای مورس با عینک گوگل در کمتر از ۴ ساعت امکان پذیر شد ؟

آموزش کدهای مورس با عینک گوگل در حالی و در کمتر از ۴ ساعت امکان پذیر شد است که محققان موسسه فناوری جورجیا موفق به ساخت سیستم جدیدی شده‌اند که کد مورس را طی چهار ساعت با استفاده از مجموعه‌ای از ارتعاشات در کنار گوش آموزش می‌دهد و البته لازم است بدانید که کد مورس یک شیوه تبدیل اطلاعات متنی است که در آن، حروف توسط ترکیبی از نورها یا سیگنال‌های نوری کوتاه و بلند ارائه می‌شوند. در ادامه با مجله اینترنتی میهن پست همراه شوید

شرکت‌کنندگان در آزمایش محققان در خصوص آموزش کدهای مورس با عینک گوگل در حالی از عینک هوشمند گوگل استفاده کردند که آن ها توانستند این کدها را بدون توجه کردن به سیگنال‌ها یاد بگیرند و البته آنها حین بازی می‌توانستند ضربات را احساس کنند و حروف مرتبط را بشنوند.

آموزش کدهای مورس با عینک گوگل کارایی جدیدی از این گجت است که افراد در این آزمایش پس از چند ساعت توانستند با دقت ۹۴ درصد یک جمله را که همه حروف الفبا را داشت متوجه شوند و با دقت ۹۸ درصد بتوانند کدهای هر حرف را بنویسند.

در این میان و به گفته محققان آزمایش، آموزش کدهای مورس با عینک گوگل نشان می‌دهد که یادگیری لمسی منفعل (PHL)، موانع سر راه یادگیری روش‌های متن ورودی را کاهش می‌دهد و می‌تواند کاربرد زیادی برای ساعت‌های هوشمند داشته باشد؛ به این ترتیب که کاربر بدون نیاز به نگاه کردن به دستگاه بتواند از مفاد پیام‌ها آگاه شود.

آموزش کدهای مورس با عینک گوگل
آموزش کدهای مورس با عینک گوگل

از این تکنیک کاربرد ارتعاش – آموزش کدهای مورس با عینک گوگل – همچنین برای آموزش حروف بریل، نواختن پیانو و ارتقا حس دست‌ها در افراد مبتلا به آسیب‌های جزئی نخاعی نیز استفاده شده است.در تحقیق حاضر، محققان تصمیم گرفتند از عینک هوشمند گوگل استفاده کنند زیرا از هر دو ویژگی بلندگوی داخلی و ضربه‌زن (مبدل رسانشی استخوان) برخوردار است.

توضیح بیشتر این که در آزمایش آموزش کدهای مورس با عینک گوگل، شرکت‌کنندگان در این تحقیق می بایست به انجام یک بازی می‌پرداختند و همزمان ضربات ارتعاشی را بین گیجگاه و گوش خود احساس می‌کردند. این ضربه‌ها نشانگر نقاط و خط‌های کد مورس بودند و به صورت منفعلانه به کاربران از طریق حس لامسه آموزش می‌دهد.

این ضربه‌ها زمانی ایجاد می‌شدند که محققان یک سیگنال با فرکانس پایین را به سیستم بلندگوی عینک ارسال می‌کردند. به دلیل پخش آرام سیگنال، صدا به شکل ارتعاش احساس می‌شد.

نیمی از شرکت‌کنندگان این ضربه‌ها و صدای مربوط به هر حرف را احساس می‌کردند اما نیم دیگر آن ها در گروه کنترل هیچ ضربه‌ای را برای آموزش دریافت نمی‌کردند. دانش همه این افراد در مورد کد مورس و توانایی نوشتن آن در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که در کمتر از چهار ساعت، همه در آزمایش نهایی توانستند حروف الفبای کد مورس را بنویسند.

منبع  androidheadlines

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا