Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسمعماری

دلایل نصب سرسره در دانشگاه فنی مونیخ آلمان چیست ؟!

دلایل نصب سرسره در دانشگاه فنی مونیخ آلمان چیست ؟! این شاید سوالی باشد که به ذهن شما هم خطور کرده باشد؟ و یا این که به قول عده ای مگر دانشگاه فنی مونیخ آلمان مهدکودک است که در آن سرسره نصب شده است! ولی به هر حال تمامی کسانی که اعم از دانشجو و کارمند تحت پوشش خدمات دانشگاه فنی مونیخ آلمان هستند، قادرند که از این سرسره استفاده کنند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ابتکارجالب نصب سرسره غول پیکر در دانشگاه فنی مونیخ – آلمان بیشتر به خاطر این است که دانشجویان و کرمندان و حتی اساتید دانشگاه با استفاده از این سرسره به سهم خود در کاهش مصرف برق آن هم به دلیل عدم استفاده کارکنان و به ویژه دانشجویان از آسانسورهای این دانشگاه است. کاری که باعث کاهش هزینه‌های سنگین تعمیر و تست آسانسورها و همچنین افزایش نشاط اساتید و دانشجویان شده و بعد از نصب این سرسره این دانشگاه به واسطه این کار جالب به یکی از خبر‌سازترین موضوع دانشگاهی در رسانه‌ های جهان شد.

دانشجویان این دانشگاه، استقبال بی نظیری از این ابتکار یعنی استفاده از سرسره‌ غول پیکر به جای پله و آسانسوربه ‌عمل آوردند. طوری که روز‌های اول برای استفاده و آزمایش آن باید مدت‌ها توی صف دانشجویان قرار می‌گرفتند. که به قول مسئولان دانشگاه مونیخ نصب این سرسره تنها برای سرگرمی دانشجویان نیست، بلکه ایده‌ای نو در جهت صرفه‌جویی در وقت، برق و هزینه تعمیرات آسانسور‌ها است.

این سرسره شبیه دو بازوی آدم آهنی غول پیکر است که دانشجویان و اساتید را در عرض چند تانیه از طبقه بالا به کف زمین می‌رساند. که البته بازو‌های آهنینی که حسی از شادی و نشاط را نیز در فرد بوجود می‌آورند.

جالب است بدانید که ایده نصب سرسره در دانشگاه مونیخ، مورد توجه بسیاری از دانشگاه‌ها و شرکت‌ها در سایر کشورهای جهان قرار گرفته ‌است.

با هم در میهن پست تصاویری از سرسره دانشگاه فنی مونیخ آلمان را تماشا می کنیم.

 

منبع    DW

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا