Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

آکوا جت وسیله ای کاربردی برای حرکت سریع غواص ها در زیر آب

آکوا جت AquaJet وسیله ای کاربردی برای حرکت سریع غواص ها در زیر آب در حالی ساخته شده ، که این وسیله کاربردی از روی مدل هواپیما طراحی شده و می تواند به عنوان بالی قدرتمند در جابجایی و حرکت سریع غواص ها در زیر آب دریا ، به آن ها کمک کند و البته این وسبله نقلیه ناوبری غواصی در حال حاضر در حال جذب سرمایه در ایندیه‌ گوگو است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

به گفته طراحان ، بال‌ های آکوا جت AquaJet یا اسکوتر دریایی نه تنها برای زیبایی آن طراحی شده است ، بلکه به غواص ها برای حفظ توازن جانبی کمک می‌کند ، در البته کارایی دیگری نیز از جمله کاهش نیروی پسا هیدرودینامیکی است که می تواند قدرت مانور غواص را افزایش دهد.

نیروی پسا یا پسار Drag نامی است که در فیزیک و دینامیک سیالات به نیروهایی که در جهت بازداشتن اجسام از حرکت در درون سیالات کار می‌کنند ، گفته می‌شود. یعنی زمانی که جسمی درون سیال حرکت می‌کند، برهم کنشی بین جسم و سیال رخ می‌دهد. تنش برشی به علت اثرات گرانروی و تنش‌های عمودی به علت فشار بر جسم وارد می‌شوند. به برآیند این نیروها در جهت سرعت جریان بالاسری نیروی پسا و عمود بر جهت سرعت جریان بالاسری نیروی برآر گفته می‌شود.

آکوا جت AquaJet دارای سه سرعت متغیر قابل تنظیم است که کاربران می‌ توانند برای کنترل وسیله ، دست خود را روی بال راست وسیله بگذارند و سرعت را از روی بال چپ تنظیم کنند که البته بالاترین سرعت آکوا جت AquaJet  چیزی معادل 9 کیلومتر در ساعت است که ناوبری آن به سادگی با گرداندن آکوا جت به هر یک از چهار جهت دلخواه صورت می‌پذیرد.

همچنین ادعا می‌شود که این وسیله از هر اسکوتر زیر آب دیگر که تاکنون طراحی شده ، قوی‌ تر است و می‌تواند تا چهار غواص را به صورت همزمان حمل کند و موتور آن نیز به اندازه کافی آرام است تا زندگی دریایی را مختل نکند .

عمر باتری آکوا جت AquaJet به گونه ای ساخته شده است که با هر بار شارژ می تواند بیش از 100 دقیقه کار کند و از آنجایی که این وسیله شناور است ، می‌توان علاوه بر غواصی از آن ، برای حمل افراد در سطح دریا و حتی در صورت نیاز به عنوان یک دستگاه شناور استفاده کرد.

البته شرکت طراح و سازنده ی آکوا جت AquaJet ، قیمت پیش سفارش این محصول را 799 دلار اعلام کرده است ، اگر چه به قول کارشناسان در صورت عدم تامین بودجه لازم هیچ تضمینی برای تولید انبوه وجود نخواهد داشت.

منبع   newatlas

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا