Mihanpostسیاسی

آیت الله مکارم شیرازی:دشمنان به دنبال دروغ‌سازی علیه ایران هستند

به گزارش میهن پست – یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: دشمنان اسلام به دنبال بزرگ‌نمایی و دروغ‌سازی علیه ایران هستند و می‌گویند که انتخابات در ایران از نظر ما صحیح نیست در حالی که هیچ انتخاباتی در آمریکا در سطح و گستردگی و حضور مردم در جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح پنج‌شنبه در دیدار اعضای شورای عالی استان‌های کشور با اشاره به خطبه متقین در نهج‌البلاغه امیرالمومنین علی‌(ع)، وظیفه نمایندگان شوراهای مردمی را در دو موضوع برشمرد و اظهار داشت: شما نمایندگان مردم هستید و کار شما در حل مشکل مردم و رفع نیازهای آنها و دیگری اعتلای نام نظام جمهوری اسلامی ایران ظهور می‌کند.

وی با اشاره به صدور قطعنامه اتحادیه اروپا علیه ایران تاکید کرد: دشمنان اسلام به دنبال بزرگ‌نمایی و دروغ‌سازی علیه ایران هستند و می‌گویند که انتخابات در ایران از نظر ما صحیح نیست.

استاد برجسته حوزه ادامه داد: این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با حضور حداکثری همه اقشار در کشور برگزار شده است و هیچ ا ختلاقی وجود ندارد؛ هیچ انتخاباتی در آمریکا در این سطح و با این گستردگی و حضور مردم سابقه نداشته است.

وی تقویت ارتباط اعضای شوراها را با خدا از نکات مهم برشمرد و گفت: اعضای شورا باید رابطه خود را همه روزه با خداوند تقویت کنند و همه روزه از خداوند بخواهند که لحظه‌ای آنها را به حال خود وا مگذارد.

خدمت به بندگان خدا بالاترین عبادت است

آیت الله مکارم شیرازی درباره اهمیت خدمت به بندگان خدا اظهار داشت: خدمت به بندگان خدا بالاترین عبادت است و شرط تحقق آن اخلاص در عمل است و باید افراد بین مردم فرقی نگذاشته و موقعیت افراد مختلف را در ارائه خدمات لحاظ نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطبه متقین در نهج‌البلاغه امیرالمومنین علی‌(ع) را مورد توجه قرار داد و افزود: آن حضرت در این خطبه ۱۱۰ صفت از متقین و پرهیزگاران را معرفی کرده است.

این مرجع تقلید شیعیان، امام علی‌(ع) را الگو و اسوه‌ای مناسب برای انسان‌های پرهیزگار دانست و گفت: امام علی‌(ع) الگو و اسوه مناسب برای پرهیزگاران است تا آنجا که ایشان می‌فرماید، اگر تمام آنچه که در زمین و آسمان است تا پوست جویی را از دهان مورچه‌ای برگیرم این کار را نخواهم کرد.

وی درباره ویژگی‌های پرهیزگاران و متقین ابراز داشت: متقین و پرهیزگاران کسانی هستند که عظمت خداوند متعال در دل‌های آنها بروز کرده و غیر خدا در نظرشان حقیر و کوچک می‌نماید.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله مکارم شیرازی، درک عظمت خداوند متعال را موجب ترک و دوری از گناهان دانست و گفت: درک عظمت خداوند در دل انسان پرهیزگار سبب می‌شود تا تملق و چاپلوسی افراد در نظر انسان حقیر آید و در رفتار و کردار انسان تأثیرگذار نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا