گوناگون

آیت لله ملک حسینی : ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی از فقر است

81230567 5811431

به گزارش خبرنگار ایرنا،آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی عصر سه شنبه در همایش خیرین و نیکوکاران کمیته امداد بویراحمد به عقده های متراکم اجتماعی ناشی فقر و نابرابری اشاره کرد و افزود: بسیاری از آسیب ها و جرایم اجتماعی از جمله سرقت،اعتیاد و دیگر مفاسد اجتماعی از پیامدهای فقر است.

وی اهمیت انصاف،احسان، نیکوکاری ،عدالت و انفاق در جامعه را یادآورشد و افزود:خداوند متعال مظهر کرامت ،برکت وانفاق است و به نیکوکاران و افراد خیر رحمت وافر عطا می کند.

نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با دعوت خیرین و متمکنین در کمک به مردم بی بضاعت و نیازمند بیان کرد:بسیاری ازمردم برای معیشت خود به حمایت افراد غنی نیاز دارند و هر انسانی غنی که نیازمندی را در ثروت خود شریک کند ، رضایت خدواند را جلب نموده است.

وی با بیان اینکه دربرخی استانها مردم پیشقدم کمک به تهیدستان هستند با تشکیل انجمن های خیریه، اما دراستان ما که پیشینه مردم آن به سخاوت، مهمان نوازی و گذشت شهرت دارند، فرهنگ انفاق و مشارکت در امر کمک به نیارمندان پایین است.

آیت الله ملک حسینی از مردم خواست خانواده وسیع کمیته امداد را بیش از پیش یاری کنند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد به لزوم اعتماد سازی کمیته امداد در توزیع عادلانه کمک های مردمی اشاره کرد وگفت: هرگونه شبهه در امر توزیع انعام های مردم به نیازمندان و احیانا سیاسی کاری در این نهاد، مشارکت مردمی را کمرنگ خواهد کرد.

توانمندسازی مددجویان وامانتداری مهمترین توصیه آیت الله ملک حسینی به مسوولان کمیته امداد کشور و کهگیلویه وبویراحمد بود .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)کهگیلویه وبویراحمد هدف از برگزاری همایش خیرین در ماه مبارک رمضان را ترویج فرهنگ انفاق و کمک به نیارمندان بیان کرد.

سید غلامرضا متقی به پایین بودن میزان مشارکت مردمی دراین استان اشاره کرد گفت: 85درصد کمک های اعطای به نیازمندان از طریق بودجه دولتی و 15 درصد مشارکت مردمی است که این امر بیانگر پایین بودن فرهنگ مشارکت دراین استان است.

وی به ضرورت رفع نیازهای 17هزار نوعروس دوم بخـت مددجو،9هزار مددجوی فاقد مسکن،13هزار دانش آموز و دانشجوی نیازمند اشاره کرد افزود: خیرین و افراد متمکن برای تامین نیازهای این قشر بیش از پیش به یاری کمیته امداد و خانواده مددجویان بشتابند.

وی گفت:کمیته امداد در قالب پرداخت مستمری و اعطای تسهیلات اشتغالزا خدمات ارزنده ای به مردم انجام داده است اما توانمندسازی مددجویان نیازمند به تامین اعتبار بیشتر بخش دولتی و حمایت خیرین است.

671/7530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا