گوناگون

ابرازهای جنگ نرم دشمن کار معلمان را دشوار کرده‌است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی خزایی ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه شهید مطهری در دو جبهه مبارزه کرد و برای معرفی اسلام ناب محمدی(ص) تلاش داشت، بیان کرد: شهید مطهری در یک جبهه با غرب زدگان و کسانی که جبهه آمال خود را غرب قرار داده بودند و در جبهه دیگر با متحجرانی که درک درستی از اسلام نداشتند مبارزه می کرد.

وی با بیان اینکه آماج تیرهای زهر آگین هر دو جبهه در کمال بی رحمی او را به شهادت رساند، افزود: امام خمینی(ره) فرمودند که همه کتاب‌های شهید مطهری قابل استفاده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه قرآن به عنوان چراغ پر فتوح کامل ترین برنامه و قوانین را برای سعادت بشر دارد، ادامه داد: خداوند نخستین معلم بشر است و پس از معلم پیامبر(ص) دومین معلم انسان ها است.

خزایی با بیان اینکه کرامت و ارزش انسان به علم و ادب است، بیان کرد: انسان عالم، فرهیخته و با دانش با انسانی که در جهل به سر می برد برابر نیست.

وی با بیان اینکه معلم مورد توجه دین اسلام است، ابراز داشت: معلم خوب باید خصوصیاتی داشته باشد و تربیت خود را برای خدا و در محور خدا قرار دهد و اگر سخنی می گوید برای خدا و جهت گیری های اهداف او برای اسلام باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه معلمی که می خواهد برای دیگران الگو باشد باید به زیور علم آگاه باشد، بیان کرد: معلم قبل از اینکه دیگران را تعلیم دهد خود باید ادب شده اسلام باشد.

مصطفی خزایی با بیان اینکه معلمی که اساس کار او ایمان و اعتقاد به خداست هم خود او فردی با اعتماد به نفس است و هم به دیگران اعتماد به نفس می دهد، عنوان کرد: امروز یکی از سفارش های رهبر معظم انقلاب به جوانان این است که خود را باور کنند و کسی که می تواند خود باوری و اعتماد به نفس به جوانان بدهد معلم است.

وی با بیان اینکه معلم باید آراسته با فضائل اخلاقی و اسلامی باشد، ادامه داد: معلم باید الگو باشد تا دانش آموزان با دیدن او راه و رسم زندگی کردن و درست زیستن را بیاموزند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اصل ندارا یکی دیگر از ویژگی‌های معلم است، بیان کرد: کسی که راهنمای دیگران است باید مهربان باشد و معلم خوب معلمی نرم خو است.

خزایی با بیان اینکه با توجه به ابراز هایی که دشمن در جنگ نرم در اختیار دارد کار معلم دشوار تر شده است، افزود: اگر نظام آموزش و پرورش، مدرسه‌ها و معلمان را دریابیم قطعا نتیجه آن انسان های شایسته ای است که بتوانند کشور را اداره کنند.

وی با بیان اینکه بحث آموزش و تربیت یک بحث همیشگی و مستمر است، بیان کرد: هر کشوری که به رشد، ترقی و تعالی دست یافته در آن کشور به آموزش و پرورش توجه جدی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا