گوناگون

ابراز نگرانی از افزایش مصرف قرص برنج

خبرگزاری تسنیم: مهدی قربانی ثمینی اظهار کرد: پارسال افزایش 100 درصدی مرگ بر اثر مسمومیت با قرص برنج، افزایش 50 درصدی سقوط از ارتفاع و افزایش 45 درصدی مسمومیت با مونواکسید کربن در استان گلستان اتفاق افتاده است.

وی افزود: قرص برنج از خود گاز فسفید تولید می کند و از آن برای جلوگیری از آفت زدگی برنج در انبار استفاده می شود و مسمومیت با این قرص هم از راه استنشاق، هم از راه تماس پوستی و هم به صورت خوراکی  اتفاق می‌افتد.

قربانی افزود:حوادث ترافیکی نیز پارسال نزدیک به 67 درصد موارد مرگ های غیرطبیعی در استان گلستان را تشکیل داده اند که 13 درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: شمار پرونده های ارجاعی پارسال به کمیسیون های تخصصی پزشکی 402 مورد بود که نسبت به سال 91 رشدی 11 درصدی داشته است.

قربانی افزود: بیشترین مراجعان سرپایی به پزشکی قانونی مربوط به ضرب و جرح عمدی با 28 درصد، تعیین خسارت و نقص عضو با حدود 19 درصد و حوادث ترافیکی به میزان 17 درصد بوده است.

وی افزود: پارسال 963 جسد که بیشتر بر اثر مرگ های غیرطبیعی بوده است به پزشکی قانونی استان گلستان ارجاع داده شد که کاهشی 12 درصدی داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان اظهار کرد:هم اکنون 10 مرکز فعال پزشکی قانونی در استان گلستان، به مردم خدمات ارائه می کنند و پارسال 49 هزار و 140 کارشناسی انجام شده که نسبت به سال قبل از آن 4 درصد کاهش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا