گوناگون

ابراهيم‌زاده‌: با شفاف‌سازي موافقم

منصور ابراهيم‌زاده‌ در پاسخ به اين سوال که آيا موافق منتشر شدن قراردادهاي بازيکنان هست يا نه، اظهار کرد: به نظر من بايد قراردادها شفاف شود، اما منتشر نه! شفاف بودن هم به اين معني است که قراردادها معلوم و بدون هيچ حاشيه‌اي باشد و به نظرم اگر اين گونه شود بهتر است و به نظر من صحيح نيست که قراردادها منتشر شود.

به گزارش ايسنا، وي در پاسخ به اين سوال که آيا مردم حق ندارند که از قراردادهاي بازيکنان مطلع شوند، ادامه داد: مگر مردم اجازه خرج پول بيت‌المال را مي‌دهند؟ ببينيد مردم به مسئولان اعتماد کرده‌اند و پول در اختيار نماينده مردم قرار مي‌گيرد و در مواردي که صلاح ببينند خرج مي‌کنند. مگر در بقيه موارد مشخص مي‌شود که چقدر از پول نفت خرج پروژه‌ها شده است؟ مطمئن باشيد اگر استقلال و پرسپوليس قهرمان مي‌شدند مردم مي‌گفتند مبالغي که گرفتيد نوش جانتان!

ابراهيم‌زاده با بيان اين که موافق شفاف‌سازي است تا کاري به صورت فرماليته انجام نگيرد، افزود: شايد فوتباليست‌ها راضي نباشند که قراردادشان منتشر شود. مسلما هيچ کسي از اين که دستمزدش انتشار پيدا کند راضي نخواهد بود؛ چرا که اين مسئله خصوصي است. به هر حال در اروپا هم چنين مبالغي به بازيکنان داده مي‌شود. چه کسي با بازيکن قرارداد مي‌بندد؟ مگر غير از مديرعامل است؟ مديرعامل مي‌تواند چنين قراردادي را با بازيکن‌ها نبندد و در قبال تلاش‌شان دستمزدي را برايشان درنظر بگيرد.

ابراهيم‌زاده با اشاره به چرايي رفتن نکونام‌ها از ايران ادامه داد: وقتي اعتقاد داريم که فوتبال ايران بالاتر از کويت و قطر است پس چرا برخي بازيکنان بازي در چنين کشورهايي را به ايران ترجيح مي‌دهند؟ مگر غير از پول است؟ بايد قبول کنيم که نمي‌توانيم جلوي خواسته‌هاي بازيکنان را بگيريم ولي يک مدير ورزشي مي‌تواند برنامه‌ريزي کند و اگر بازيکني مطابق با قراردادش بازدهي نداشت از قراردادش کسر کند. ما نمي‌توانيم جلوي بستن قراردادهاي بازيکنان در خارج را بگيريم. نمي‌توان جلوي رشد اقتصادي در فوتبال را گرفت اما با شفاف‌سازي مي‌توانيم اگر بازيکني بازدهي خوبي نداشت از قراردادش کسر کنيم. مطمئنا کساني که بايد قراردادهاي بازيکنان را بدانند مي‌دانند. هم فدراسيون و هم دارايي از قراردادهاي بازيکنان مطلع هستند و احتياجي نيست تمام مردم بفهمند که هر بازيکني چقدر دستمزد دريافت مي‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا