گوناگون

اتاق فکر محیط زیست قزوین تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه اتاق فکر حوزه محیط زیست روز یکشنبه با حضور مرتضی روزبه استاندار قزوین در محل سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

IMG13390664

صدرالدین علیپور در این نشست گفت: ایستادگی در برابر فشارهایی که در حوزه محیط زیست و نادیده گرفتن الزامات آن وارد می شود زیاد است و تنها با حمایت استاندار و نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد می توان در مقابل آنها ایستاد و کار را جلو برد.

وی افزود: برای موفقیت در امور زیست محیطی نیازمند عزم ملی و همکاری همه جانبه هستیم و در مدیریت جدید به گونه ای حرکت می کنیم تا سلامت انسانها به مخاطره نیفتد.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: در حوزه صنعت همه مجوزهای قبلی را مورد ارزیابی مجدد قرار داده ایم تا آلایندگی صنعتی استان را دچار آسیب نکند.

علیپور تصریح کرد: در حوزه صنعت از صدور مجوزهای جدید بشدت جلوگیری می کنیم و از استاندار انتظار داریم با حمایت لازم در حوزه محیط زیست اجازه ندهند در پروژه های عمرانی ملی به محیط زیست آسیب وارد شود.

IMG13384141

مدیرکل محیط زیست استان قزوین اظهارداشت: تشکیل اتاق فکر در محیط زیست برای استفاده از مشاوره و دیدگاههای تخصصی همه افراد صاحب نظر از جمله معلمان، خبرنگاران، کارشناسان شهرداری و دستگاههای اجرایی، فعالان محیط زیست و استادان دانشگاه می تواند ما را در رسیدن به اهداف تعیین شده یاری کند.

مظفری معاون محیط طبیعی اداره محیط زیست استان قزوین هم با ارائه گزارشی از طرح جامع محیط زیست استان گفت: اگر بخواهیم در حوزه محیط زیست تخصصی کار کنیم نیازمند سند جامع هستیم تا فعالیتها در مسیر مشخصی تداوم یابد.

مظفری بیان کرد: انتشار گازهای آلاینده، برداشت بی رویه از آبهای زیرزمینی، فرسایش خاک و مناطق جنگلی، ساماندهی پسماند و فاضلاب های صنعتی از تهدیدات زیست محیطی است که برای آن باید برنامه ریزی مدونی داشته باشیم.

این مسئول استفاده از کودهای شیمیایی در فعالیتهای کشاورزی و کنترل آلودگی خودروهای فرسوده و دفن بهداشتی زباله در بخشهای مختلف را از موضوعات مهم مورد توجه در این حوزه دانست.

در این نشست اعضاء اتاق فکر محیط زیست استان دیدگاههای خود را در خصوص تدوین طرح جامع محیط زیست برای اجرا، جلوگیری از آلودگی هوای قزوین، توجه به اقتصاد محیط زیست، ارزیابی توسعه استان در بخشهای مختلف متناسب با مسائل زیست محیطی، رعایت مسائل زیست محیطی در طرحهای بزرگ ملی و راهسازی و فرهنگ سازی برای رعایت مسائل محیط زیست و تشکیل صندوق محیط زیست مطرح کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا