گوناگون

اتاق فکر نخبگان در دانشگاه جامع امام حسین(ع) راه اندازی می شود

81148444 5667698

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «محمدرضا حسنی آهنگر» روز شنبه در همایش بزرگداشت سالروز شهادت استاد مطهری و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: همچنین طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، پژوهشگاهی برای استفاده از نیروهای بازنشسته در این دانشگاه تاسیس خواهد شد.

وی تصریح کرد، می توان در این اتاق فکر و پژوهشگاه، از توانمندی و استعدادهای نیروهای جوان و فعال در دانشگاه استفاده کرد.

حسنی آهنگر همچنین از ارسال سند رویکرد تحولی دانشگاه به دفتر رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: این سند در حال تکمیل است و برای نهایی شدن، به نقد گذاشته می شود.

رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید جدی دارند که دانشگاه ها به صورت هیات امنایی اداره شود، این اتفاق در دانشگاه جامع امام حسین(ع) رخ نیز داده و برنامه های آن بوسیله هیات امنایی به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های محوری در این زمینه توجه به موضوع پژوهش است، ادامه داد: امسال تلاش جدی برای پیشبرد اهداف دانشگاه به کار گرفته شده است.

** طرح تحول علمی و تعالی معنوی در دانشگاه جامع امام حسین(ع) اجرا می شود

رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) از اجرای طرح تحول علمی و تعالی معنوی در این دانشگاه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این دانشگاه، پاسداری از انقلاب را برعهده دارد، برای عملی کردن این موضوع، طرح تحول علمی و تعالی معنوی را در برنامه کاری خود دارد.

حسنی آهنگر افزود: به همین منظور، فرمایشات و سخنان رهبر معظم انقلاب طی 23 سال گذشته را جمع آوری کرده تا بتوانیم در پیشبرد اهداف خود موفق تر عمل کنیم.

وی تصریح کرد، به اسنادی از جمله سند چشم انداز 20 ساله کشور، طرح تحولی سپاه و الگوهای موفق در دانشگاه های کشور و توجه به دانش روز و تجارب موجود در دنیا در راستای اجرای این طرح اهتمام شده است.

حسنی آهنگر ابراز امیدواری کرد مرحله اول این طرح در سال جاری اجرا شود.

وی افزود: این دانشگاه از یک برنامه تحولی علمی و معنوی پرده برداری کرده تا بتواند به اهداف عالیه خود دست یابد.

به گفته رییس جامع دانشگاه امام خسین(ع)، این طرح تحولی، تعریفی جدیدی از دانشگاه جامع است که برنامه های تحولی دانشگاه را با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به پیش خواهد برد.

** شهید مطهری با روحیه جهادی عمل می کرد

رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) به تبیین شخصیت شهید مطهری پرداخت و گفت: شهید مطهری با روحیه جهادی و بر اساس نیازهای جامعه عمل می کرد.

وی تصریح کرد، این استاد بزرگوار، چارچوب های حوزه ها و دانشگاه ها را به هم ریخت و بدنبال ارتقای رتبه در دانشگاه نبود و هر کجا احساس می کرد که جامعه و اسلام به بیان و قلمش نیاز دارد، اقدام می کرد.

در پایان این همایش از هشت نفر از اساتید برگزیده و برتر دانشگاه جامعه امام حسین(ع) از جمله «سیدیحیی صفوی» تجلیل شد.

در دانشگاه جامع امام حسین(ع) دو هزار و 376 دانشجو در 170 رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

اجتمام(3) ** 7268 ** ل.الف.ی ** د.الف ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا