گوناگون

اتمام کف‌سازی قدمگاه و بازار مظفری کرمان در 10 روز آینده

استاندار کرمان گفت: در حال حاضر حاشیه‌نشینی در شهر کرمان متوقف شده و کمربند سبز در حال اجراست و امیدواریم بتوانیم این طرح را در چند فاز اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، “علیرضا رزم حسینی” صبح امروز در جریان بازدید از چند پروژه شهری کرمان اظهار کرد: در بازدید از روند بازسازی بازار کرمان توافق شد شهرداری با جدیت کار را دنبال کرده و طی زمان‌بندی مشخص به پایان برساند.

وی افزود: مقرر شد باقیمانده کار کف‌سازی قدمگاه و بازار مظفری طی 10 روز آینده به اتمام برسد. تاکنون نیز کار بازسازی بازار و زمان اجرا طبق صورتجلسه پیش رفته و کار اجرای شبکه فاضلاب بازار دو ماه طول کشیده است.

رزم‌حسینی با ابراز رضایت از پروژه بازسازی بازار کرمان تصریح کرد: در حال حاضر بازار کرمان نظم خاصی ندارد و مقرر شد با نظر اصناف و کسبه آیین نامه‌ای شامل ساعت ورود و خروج، تخلیه بار، نظافت و … تدوین و برای تصویب ارائه شود.

مقام عالی دولت در استان کرمان در این بازدید ضمن گفت‌وگو با بازاریان با تاکید بر رعایت بهداشت و نظافت بازار بیان کرد: در راستای ساماندهی میدان ارگ و شهدا و احداث شش دروازه در این میدان، مقرر شد آیین نامه مربوطه تهیه و ظرف 15 روز آینده ارائه شود.

استاندار کرمان در بازدید از دفاتر شهرداری منطقه دو و سه مستقر در بلوار خلیج فارس (جاده تهران) گفت: کار ساماندهی و تعریض این بلوار در دست اجراست و جهاد نصر باید نقش جهادی خود را که در دفاع مقدس و سازندگی داشته امروز در توسعه و آبادانی با مدیریت جهادی ایفا کند.

وی افزود: مردم انتظارات زیادی دارند و حاضرند در زیباسازی شهر مشارکت داشته باشند و با تصویب مقررات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در شورای فرهنگ عمومی شاهد بهبود وضعیت رانندگی نیز در شهر کرمان خواهیم بود.

رزم حسینی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر حاشیه‌نشینی در شهر کرمان متوقف شده و کمربند سبز در حال اجراست و امیدواریم بتوانیم این طرح را در چند فاز اجرا کنیم.

وی اظهار کرد: 12 کیلومتر کار احداث کمربند سبز توسط جهاد نصر در حال اجراست و باید زیرساخت ها آماده و کار آبرسانی انجام شود و شرکت‌های تولیدی و غیردولتی برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده اند.

استاندار کرمان گفت: کمربند سبز به گونه ای طراحی شده است که در 50 سال آینده مردم کرمان از مجموعه گردشگری و تفریحی استفاده خواهند کرد و این کار بزرگی برای شهر کرمان است.

وی گفت: شهردار کرمان طرح‌های زیربنایی خوبی دارد و در حال انجام کار است، طرح مقابله با حاشیه‌نشینی کار بزرگی است که در حال اجرا بوده و هم‌اکنون ساخت و ساز اطراف شهر کرمان صورت نمی‌گیرد.

اجرای فاز دوم کمربند سبز کرمان تا پایان سال جاری

شهردار کرمان گفت: قطعه دوم کمربند سبز از محل ترمینال جدید تا جاده جوپاری در سطح 150 هکتار فضای سبز به طول پنج کیلومتر با مجموعه تفریحی تا پایان امسال اجرا خواهد شد.

“ابوالقاسم سیف‌اللهی” صبح امروز در جریان بازدید استاندار از چند پروژه شهری کرمان اظهار کرد: دفاتر شهرداری منطقه دو و سه در بلوار خلیج‌فارس مستقر شده تا کار تملک و ساماندهی این بلوار راحت‌تر انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرداران و معاونان برای انجام امور مربوطه و پاسخگویی به مردم در این دفاتر حضور خواهند داشت، افزود: قرار است کار بهسازی ورودی شهر کرمان در این منطقه و تعریض و تملک بلوار انجام شود.

سیف‌اللهی تصریح کرد: قرار است شهرداری 50 میلیارد ریال پروانه ساختمانی در این بلوار صادر کند و عملیات اجرایی زیرسازی و آسفالت بلوار خلیج فارس تا پایان آذرماه امسال به اتمام برسد.

وی بیان کرد: کسبه این بلوار می توانند برای انجام امور مربوط به تملک به دفاتر شهرداری در این بلوار مراجعه کرده و یک سال مهلت انجام امور مربوط به اصلاحیه فضای سبز را دارند و فرصت خوبی برای کسبه است.

شهردار کرمان در بازدید از کمربند سبز شهر کرمان گفت: قطعه دوم کمربند سبز از محل ترمینال جدید تا جاده جوپاری در سطح 150 هکتار فضای سبز به طول پنج کیلومتر با مجموعه تفریحی تا پایان امسال اجرا خواهد شد.

وی درباره روند بازسازی بازار کرمان گفت: برای اجرای شبکه فاضلاب در بافت تاریخی بازار باید نظر کارشناسان میراث فرهنگی را می‌گرفتیم و اجرای این شبکه کار بزرگی بود و کف سازی بازار سرپوشیده طی یک ماه انجام شد.

سیف‌اللهی در بازدید استاندار از پل زیرگذر باقدرت تصریح کرد: به علت وجود آب‌های زیرسطحی کار احداث پایه‌های پل از 50 متر زیرزمین اجرا شده و با حفر چاه در این محدوده، آب زیرسطحی پمپاژ و به واسطه رفوژ داخل بزرگراه به کمربند سبز شهر منتقل می‌شود.

وی درباره تاخیر در اتمام پروژه پل زیرگذر باقدرت گفت: این تاخیر به علت مشکلی است که با پیمانکار طرح پیدا کردیم و با انجام مناقصه طی روزهای آینده، این پروژه تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا