گوناگون

اتهامات تازه آمریکا به چین در مورد حملات سایبری

شرکتی امنیتی در آمریکا مدعی شده یک گروه هکری چینی که چندی قبل به تعدادی از شرکت‌های مخابراتی و هوا-فضا در اروپا و آمریکا حمله کرده بود، تقریبا به طور قطع با ارتش چین ارتباط دارد.

به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، در گزارش 62 صفحه‌ای موسسه CrowdStrike تصریح شده گروه هکری Putter Panda بخشی از واحد 61486 ارتش کشور چین است و بررسی اقدامات و دامنه‌های ثبت شده آن نیز ادعای یاد شده را تقریبا با قاطعیت ثابت می‌کند.

این گروه هکری با گروه هکری دیگری که چندی قبل از سوی وزارت دادگستری آمریکا به فعالیت‌های خرابکارانه متهم شده بود، تفاوت دارد. CrowdStrike آدرس‌های ایمیل، عکس‌ها و اطلاعات ارسالی و دیگر داده‌های این گروه و تعاملات آن با ارتش چین را با جزییات در گزارش خود بررسی نموده است.

هکرهای یاد شده با طراحی یک بدافزار و برنامه‌های هکری کنترل کننده به برخی شرکت‌های ژاپنی از جمله Konami  و Namco و شرکت های مشهور دیگری مانند Kyocera، BMW و Nestle حمله کرده‌اند. یکی از عکس‌هایی که از گروه هکری یاد شده به دست آمده آنها را نشستی دوستانه با تعدادی از نظامیان چینی نشان می‌دهد.

دولت چنین بارها این اتهامات را رد کرده و اظهار داشته این دولت آمریکاست که با انجام حملات سایبری و تلاش برای نفوذ به رایانه های وابسته به دولت و صاحبان مشاغل در این کشور سعی می‌کند داده‌های حساسی را به سرقت ببرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا