گوناگون

اجرای برنامه تحول نظام سلامت در 17بیمارستان دولتی هرمزگان آغاز شد

81152352 5674437

به گزارش ایرنا ،دکتر محمد شکاری در یک نشست خبری افزود:به موجب اولین بسته اجرایی برنامه تحول نظام سلامت ،بیمه شدگان مناطق شهری که نیازمند بستری در بیمارستان های دولتی و کارهای درمانی و پزشکی هستند تنها 10درصد از مجموع هزینه ها را پرداخت می کنند که این سهم برای بیمه شدگان روستایی پنج درصد است.

وی ادامه داد:مواردی مانند عمل های جراحی و پیوند اعضا نیز شامل همین قانون می شود و در صورت عدم امکان انجام این گونه اقدام های پزشکی در مراکز درمانی دولتی و نیاز به اعزام بیمار به مراکز خصوصی و یا خارج از استان ،بیمارستان مقصد نیز تنها 10درصد هزینه بیمار را دریافت خواهند کرد.

شکاری اضافه کرد:در این مرحله مواردی مانند اتباع خارجی ،بیماران ویژه (وی آی پی) ،اقدام به خودکشی ضرب و جرح ،و اعمال جراحی زیبایی و پلاستیک شامل این قانون نمی شود.

وی خاطرنشان کرد:در دومین بسته از برنامه تحول نظام سلامت نیز زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی به طور کامل رایگان بوده و هیچ هزینه ای دریافت نمی شود و از سوی دیگر تعرفه کادر پزشکی برای انجام زایمان طبیعی نیز افزایش می یابد تا انگیزه برای انجام زایمان طبیعی افزایش یابد.

شکاری یادآور شد:اجرای این برنامه با هدف کاهش سهم مردم از هزینه های درمان بوده و توجه جدی دولت به سلامت را نشان می دهد.ک/3

7192/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا