گوناگون

اجرای دهکده آبی نمونه در روستای اسدآباد سرخه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه و دبیر اجرای طرح مدیریت پایدار آب و خاک حبله‌رود از اجرای پروژه دهکده آبی نمونه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، حمید رضا همتی با اعلام این خبر، اظهار کرد: این طرح به عنوان پایلوت اجرای طرح مدیریت، پایدار منابع آب و خاک در حوزه حبله‌رود و به منظور ارتقاء مدیریت منابع آب و خاک و کنترل تخریب اراضی از طریق فرآیند مشارکت‌مدارانه و همچنین ارائه راهکارهای مناسب جهت اجرایی شدن برنامه اقدام ملی مدیریت یکپارچه منابع آب و خاک در حوزه آبخیز حبله‌رود اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با حمایت و پشتیبانی سازمان تسهیلات جهانی محیط زیست و برنامه عمران ملل متحد و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مرتبط با زمینه‌سازی جهت نیل به تولید مستمر و پایدار اجرا خواهد شد.

وی همچنین افزود: این طرح در روستای اسدآباد شهرستان سرخه با اعتبار 500 میلیون ریال در حدود 200 هکتار از اراضی کشاورزی با مشارکت جوامع محلی، بهره‌برداران و کشاورزان اجرایی می‌شود و با هدف توسعه کشاورزی پایدار و افزایش راندمان منابع آب که نتیجه آن افزایش محصول است و نهایتا موجب ارتقاء سطح معیشت کشاورزان خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه یادآور شد: در فاز اول اجرای این طرح حدود یک کیلومتر از انهار سنتی شهرستان به کانال‌های انتقال آب بتنی تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا