گوناگون

تولید محصولات ویژه در فولاد هرمزگان

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان گفت: شرکت فولاد هرمزگان علاوه‌بر اهداف تولیدی و صنعتی خود، خودکفایی صنعتی و کاهش وابستگی کشور به محصولات ویژه را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، «کیومرث بهرامی» افزود: از جمله سیاست‌های شرکت فولاد هرمزگان این است که با تولید محصولات ویژه، کشور را بی‌نیاز کنیم، هم‌چنین خطوط تولید شرکت را به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا سوق دهیم.

وی خاطرنشان کرد: محصولات استاندارد در طراحی فولاد هرمزگان فولادهایی از جلمه ساختمانی، کم کربن برای مصارف کشش عمیق، پرکربن و میکرو آلیاژ با استحکام بالا است و علاوه بر آن در مدت کوتاهی که از راه‌اندازی فولاد هرمزگان گذشته است موفق به تولید محصولات کیفی مانند x60، 34crmo4، St12،،t52 S، Ck45 و گریدهای دریایی در حد تولید انبوه و آزمایشی شده‌ایم و هدف این شرکت کاهش وابستگی کشور به این محصولات است، چون هم‌اکنون ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان نفت و گاز، ورق مورد نیاز ساخت لوله‌های خود را عمدتاً ازطریق واردات تأمین می‌کند.

بهرامی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال، با تأمین مواد اولیه و رفع محدودیت‌ها میزان تولید شرکت به یک میلیون و 350 هزار تن نزدیک شودکه با تحقق این میزان، علاوه‌بردستیابی به عدد کمی مناسب، از نظرکیفی نیز صاحب دانش فنی در زمینه‌ی تولید محصولات ویژه خواهیم شد و می‌توانیم کشور را از واردات این محصولات، کم نیاز و حتی بی‌نیاز کنیم.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان اظهار کرد: طی مذاکراتی که با شرکت‌های نوردی و شرکت نفت شده است، مقرر شد محصولاتی تولید شود که در شرکت‌های نوردی، نورد تبدیل به ورق و در لوله‌سازی تبدیل به لوله شود که در صنایع نفت و گاز مصارف زیادی دارد.

بهرامی گفت: هم‌اکنون بازار داخل تشنه‌ی کالاهای استراتژیک است که از طریق واردات تأمین می‌شود و درصورت تولید آن در داخل، می‌توان کشور را در این زمینه خودکفا کرد.

وی ابراز امیدواری کرد، تا پایان سال بتوانیم حداقل 100 هزار تن از محصول مذکور را تولید و روانه بازار کنیم.

وی اظهار کرد: استراتژی فولاد هرمزگان تولید محصولات ویژه و با کیفیت مناسب است که با جذب دانش فنی فولادسازهای داخلی در راستای تولید این محصولات گام‌های اساسی برداشته شده است، چون فولاد هرمزگان از توان کافی برای تولید این گونه محصولات برخوردار است.

بهرامی خاطرنشان کرد: تختال‌های تولیدی این کارخانه در خط نورد گرم عمدتاً برای کاربری پروفیل‌سازی، لوله‌های آب، نفت و مخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ورق‌های تولیدی در نورد سرد برای کاربری ورقه خودرو و بدنه لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید محصولات ویژه است تا علاوه‌بر تأمین نیاز داخل، متضمن توسعه و پایداری شرکت نیز باشد.

به گزارش ایسنا، شرکت فولاد هرمزگان چهارمین کارخانه‌ی بزرگ تولید فولاد در کشور در سیزده کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده که با برخورداری از آخرین دستاوردهای پیشرفته صنعت فولاد محصولاتی همچون تختال، آهن اسفنجی را تولید می‌کند.

خبرگزاری ایسنا

خبرنگار: 15

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا