گوناگون

اجرای دو طرح آبرسانی روستایی در شهرستان گراش

81229587 5809771

به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرماندار شهرستان گراش از خط انتقال آبرسانی به مجتمع ارد از سد سلمان فارسی بازدید کرد و مشکلات این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

حسینعلی نورسته مدیر آبفاروستایی شهرستان گراش دراین بازدید بیان داشت : این پروژه 30 کیلومتر طول دارد که روستاهای ارد ،آغصه، زینل آباد وگزدان از مزایای این طرح استفاده خواهند کرد و در مرحله اول آبرسانی به مرکز بخش ارد 13 کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد : طرح با اعتباراتی که از سال 90 تا کنون هزینه شده فقط پنج کیلومتر تکمیل شده که جهت تکمیل 13 کیلومتر اول آن نیاز به اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان دیگر می باشد.

نورسته از فرماندار این شهرستان خواست تا از اعتبارات دو درصد نفت وگاز به این طرح نیز اختصاص یابد و فرماندار شهرستان نیز در این مورد قول مساعد داد و اظهار امیدواری کرد که با بهره برداری این طرح مشکل کم آبی روستاهای بخش ارد رفع شود.

همچنین عملیات لوله گذاری شبکه آبرسانی شهرک فداغ و کارگذاری لوله آزبست و پلی اتیلن خط انتقال ارد توسط آبفا روستایی شهرستان گراش در حال اجرا است .

حسینعلی نورسته مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان گراش اظهار داشت : با بهره برداری از این طرح آبرسانی شهرک فداغ تا محل پمپ بنزین گسترش یافته و همچنین چاه روستای خلیلی نیز وارد مدار شده است .

وی اظهار امیدواری کرد : با رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب شرب اهالی این روستا با کمبود آب مواجه نشوند.

در این شهرک نزدیک به هزار خانوار از آب شرب سالم وبهداشتی استفاده می نمایند .

مهندس نورسته همچنین از اجرای عملیات خط انتقال ارد خبر داد و گفت : با عقد قرارداد این عملیات آغاز شده و با کارگذاری لوله آزبست و پلی اتیلن در حال اجرا می باشد.

وی در ادامه اعلام داشت : این عملیات شامل سه هزار و 700 متر لوله گذاری می باشد که از دو راهی روستای زینل آباد آغاز و به سمت ارد ادامه خواهد داشت.

وی از آغاز بکار شبکه آب شرب و لوله گذاری و خط پمپاژ شهرک خلیلی در شهرستان گراش نیز توسط بنیاد مسکن خبر داد و گفت : مراحل طراحی این پروژه یک سال قبل توسط آبفاروستایی شهرستان انجام شده وعملیات اجرایی حفر کانال ولوله گذاری توسط پیمانکار بنیاد مسکن ، تحت نظارت این امور و توسط آن بنیاد آغاز شده است و مقرر شد لوله و اتصالات مورد نیاز با تایید شرکت آبفا روستایی خریداری گردد.

به گفته وی این عملیات به میزان سه هزار و 300 متر لوله گذاری با لوله های پلی تیلن از سایزهای مختلف 160 تا 50 میلیمتر اجرا می گردد.ک/3

677

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا