گوناگون

اجرای نظام سلامت در جامعه سبب ارتقای سلامت افراد می شود

81136821 5648167

به گزارش ایرنا؛ دکتر فیض الله گلکار شامگاه پنجشنبه در اولین جلسه شورای سلامت شهرستان سقز، اجرایی شدن این طرح را مرهون توزیع عادلانه امکانات درمانی در سراسر کشور دانست.

وی حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم تحت عنوان پزشکان معین، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان ها، ترویج زایمان طبیعی و رایگان کردن هزینه آن و ارتقای کیفیت خدمات ویزیت را از مهمترین مزایای این طرح عنوان کرد.

وی ارتقای کیفیت خدمات در حوزه سلامت و افزایش رضایتمندی مردم و کادر پزشکی را از مزایای مهم این طرح برشمرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز با اشاره به انتخاب شهرستان سقز به عنوان نمونه کشوری برای اجرای نظام جدید سلامت افزود: این انتخاب یک افتخار بزرگ است و این شهرستان از ظرفیت ها و پتانسیل های لازم برای اجرای این طرح برخوردار است.

دکتر گلکار افزود: در همین راستا برنامه ریزی لازم صورت گرفته و در حال انجام است.

وی از آغاز مطالعات اساسی برای اجرای نظام جدید سلامت، از اردیبهشت ماه سال جاری در سقز خبر داد و گفت: این طرح تا پایان آذر ادامه خواهد داشت و در سال 94 این طرح به سراسر کشور تعمیم داده می شود.

به گفته وی مطالعات لازم در این مدت صورت خواهد گرفت و نتایج بررسی ها، نقاط قوت و ضعف و راهکارها لازم ارایه خواهد شد.

وی از راه اندازی ام آری آی و سی تی اسکن تا چهار ماه آینده توسط بخش خصوصی در سقز خبر داد و گفت: احداث درمانگاه توسط بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.

سقز بعد از شهرستان سنندج دومین شهر پرجمعیت استان کردستان است که در شمال غربی و 198 کیلومتری سنندج قرار گرفته است.

ثبت نام طرح بیمه سلامت که از ابتدای اردیبهشت اغاز شده است تا پایان این ماه ادامه دارد.

بر اساس قانون همه افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه سلامت یا بیمه درمان بوده و هویت ایرانی داشته باشند حائز ورود به برنامه پوشش بیمه سلامت همگانی هستند.

مبلغی که برای سرانه حق بیمه هر فرد در بیمه سلامت همگانی در نظر گرفته شده است، 258 هزار تومان است که این مبلغ توسط دولت و از منابع مرحله دوم هدفمندی یارانه ها تامین می شود.ک/2

7352/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا