گوناگون

اجرای کامل طرح ممیزی املاک رشت نیازمند حمایت تمامی شهروندان است

عباس صابر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شهرداری ها باید به سمت ایجاد درآمد پایدار سوق پیدا کنند، مهمترین منبع درآمد شهرداری ها بحث ممیزی املاک است که می تواند برای شهرداری ایجاد درآمد کند.

وی همچنین با بیان اینکه طرح ممیزی املاک جزو امور اساسی و زیربنایی در مدیریت شهری است که هر پنج سال يكبار باید به اجرا در آید، اظهارداشت: متاسفانه آخرین ممیزی املاک رشت مربوط به 15 سال گذشته است.

رئیس شورای شهر رشت گفت: اطلاعات و داده‌ ها نقش موثری در مدیریت شهری دارد زمانی که اطلاعات و داده‌های درست در اختیار افراد باشد به قطع تصميمات به درستی اتخاذ می ‌شود.

وی افزود: در عصر حاضر مدیریت امور شهرها از نظر وسعت و کثرت جمعیت بدون دسترسی سریع به منابع اطلاعاتی دقیق و صحیح امکان پذیر نیست.

صابر بیان داشت: برنامه ریزی برای توسعه شهرها و توزیع و توسعه خدمات شهری به امری تخصصی و پیچیده تبدیل شده است که بر مبنای اطلاعاتی وسیع و همه جانبه قابلیت اجرا دارد.

وی گفت: در حال حاضر منظور از توسعه شهرها فقط توسعه وسعت نیست بلکه اغلب توسعه خدمات شهری بر اساس برنامه ریزی های فنی و اصولی است.

رئیس شورای شهر رشت افزود: مديريت شهری برای برنامه ريزی و تصميم گيری در حوزه مسائل شهری نيازمند اطلاعات دقيق و به هنگام از شهر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تهيه و گردآوری اين اطلاعات با توجه به گسترش و پيشرفت استفاده از تکنولوژی اطلاعات (آی تی) در حداقل زمان و به صورت مطلوب صورت می گيرد.

صابر اذعان داشت: شهرداری ها به عنوان متوليان اصلی شهر در زمينه نوسازی و بهسازی به استناد قانون نوسازی و عمران شهری می توانند نقش کليدی در ايجاد بانک اطلاعات شهر داشته باشند.

وی یادآورشد: بانک اطلاعات املاک يکی از مهمترين بانک های اطلاعاتی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا